Ideile celor 152 de câștigători ai concursului organizat de Fundația World Vision România (WVR) prin proiectul „Made in Rural” sunt premiate în această lună cu 1,5 milioane de lei, respectiv 10.000 de lei pentru fiecare afacere, în condițiile în care acestea vizează revigorarea meșteșugurilor populare, dar răspund și nevoilor economice și sociale cu care se confruntă comunitățile în care locuiesc.
Potrivit Fundației World Vision România, în competiție s-au aflat aproape 200 de candidați din zece județe, antreprenori sau meșteșugari dornici să învețe să dezvolte și să gestioneze o afacere sustenabilă, însă au fost premiate 152 dintre cele mai competitive planuri de afaceri din sectorul non-agricol, în contextul în care domeniul serviciilor este aproape inexistent în majoritatea comunităților rurale.
Încurajarea antreprenoriatului rural vine în întâmpinarea problemelor de natură economică pe care le au comunitățile de la țară și, simultan, combate fenomenul muncii în străinătate, departe de familie. Proiectul „Made in Rural” susține meșteșugarii din satele României să învețe să-și transforme talentul într-o sursă de venituri constante, care să le schimbe viața în bine, precizează reprezentanții Fundației World Vision România.
„Marius Grădinaru, din comuna Ceplenița, județul Iași, este un exemplu în acest sens. Talentul de a lucra cu lemnul și l-a perfecționat în copilărie ajutându-și tatăl în atelierul din gospodărie. Marius a dus, însă, pasiunea mai departe și, cu ajutorul cunoștințelor dobândite la cursuri și a premiului câștigat, a transformat-o afacere de succes. În această primăvară a reușit să contacteze un comerciant din Marea Britanie cu care a negociat timp de câteva luni condițiile contractuale, iar în prezent este furnizor al companiei britanice pentru care realizează mici obiecte de artizanat ce sunt ulterior distribuite iubitorilor de handmade de pretutindeni”, au precizat reprezentanții WVR.
Potrivit fundației, doljenii și-au propus să deschidă frizerii acolo unde acestea nu mai există de ani de zile, iar vasluienii să ofere educație antreprenorială tinerilor, dar și să planifice nunțile și festivitățile din comunitate. Vâlcenii vor readuce în vogă atelierul de reparații încălțăminte și își vor ajuta consătenii inaugurând nelipsitul, în mediul urban, centru de copiere și traducere a documentelor.
„Made in Rural” este un proiect pentru dezvoltarea meșteșugurilor și stimularea antreprenoriatului în mediul rural care oferă gratuit calificare, consiliere și mediere profesională, precum și sprijin pentru începerea unor mici afaceri. Proiectul se desfășoară în perioada 31 martie 2014 — 30 septembrie 2015 în beneficiul persoanelor din mediul rural, din județele Alba, Bistrița-Năsăud, Constanța, Cluj, Dolj, Ialomița, Iași, Ilfov, Vaslui și Vâlcea.
World Vision România este o organizație creștină, care desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, de dezvoltare comunitară și advocacy punând în centrul activității bunăstarea copilului.
World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 25 de ani de prezență în România a desfășurat programe pentru mai mult de 500.000 de copii și adulti, în 400 de comunități din 8 județe.
. .
AGERPRES
www.agerpres.ro