Sărbătoarea mărțișorului – Tradiție și modernitate
Primăvara, anotimpul renaşterii naturii, ne face să simţim energia unui alt început. An de an, ai senzaţia că renaşti odată cu primul mugur, cu primul fir de iarbă săgetat spre cer. Legendele ne amintesc de semnificaţiile culorilor mărţişoarelor şi de rolul important pe care îl aveau micile obiecte considerate adevărate talismane aducătoare de noroc şi sănătate . Astăzi, MĂRŢIŞORUL înseamnă altceva …mai mult sau mai puţin, depinde de fiecare dintre noi. MĂRŢIŞOARELE ne sensibilizează pe toţi în fiecare an .Ele marchează începutul primăverii şi momentul în care în fiecare dintre noi se petrece o schimbare.
Cu gândul de a păstra şi promova tradiţiile legate de mărţişor -Fundația ,,Mihai Viteazul” în colaborare cu Insprectoratul Școlar Județean Covasna desfășoară anual proiectul ,,Sărbătoarea mărțișorului – Tradiție și modernitate”
Rolul dascălilor este de a-i face pe copii să înţeleagă semnificaţia acestui eveniment, să înveţe, să preţuiască şi să respecte obiceiurile şi tradiţiile poporului în care s-au născut, să iubească meleagurile natale şi sărbătorile care ne aduc în suflete atâta bucurie- a revenit în acest an următoarele cadre didactice:Maria Bularca de la Școala Gimnazială Ady Endre” –Sf.Gheorghe, Pipaș Anca , Borchină Săndica, Maghiar Maria –Magdalena, Nica Florica de la GPP Csipike –Sf .Gheorghe, Muntean Loredana, Olteanu Adriana, Sanda Cătălina, Nedelea Ramona de la G.P.P. Pinocchio Sf. Gheorghe -care au organizat ateliere de lucru unde preșcolarii și elevii au confecționat mărțișoare, mărțișoare ce le vor oferi celor dragi lor. Tehnicile de confecționare a MĂRȚIȘOARELOR au fost diferite de la un atelier la altul dar obiectivele proiectului au rămas aceleași
- Cunoaşterea obiceiurilor şi tradiţiilor legate de sărbătoarea Martisorului;
- Stabilirea unei legaturi între doua generatii de copii;
- Cultivarea sensibilităţii şi a atitudinilor artistice ale copiilor de varsta preșcolară şi şcolara
- Stimularea expresivităţii şi creativităţii copiilor prin activităţi de exprimare artistico-plastică și practică;
- Amenajare unor expoziții cu rezultatele muncii copiilor.
Această activitate de confecționare a mărțișoarelor a fost complexă deoarece i-a provoacat pe preșcolari și elevi să se implice afectiv şi efectiv în realizarea temei, în căutarea şi sortarea materialelor necesare, în culegerea de informaţii şi curiozităţi referitoare la tema aleasa- a declarat coordontoarea acestui proiect profesor inginer, președinta Fundației ,,Mihai Viteazul” Maria Peligrad