Fundaţia Comunitară Covasna va pune în circulaţie, luna aceasta, 6.000 de carduri de fidelitate, prin intermediul cărora doreşte să atragă fonduri pentru proiectele derulate în beneficiul comunităţii locale şi să îi determine pe localnici să cumpere preponderent produse autohtone.

Furus Levente, unul dintre reprezentanţii fundaţiei, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, că cetăţenii municipiului Sfântu Gheorghe s-au arătat receptivi la aceste carduri, dovadă că în decurs de numai o lună de la lansare au fost distribuite 2.000 de exemplare.

El a precizat că aceste carduri, confecţionate în America, pot fi folosite pentru început doar în două magazine partenere, care comercializează cu predilecţie produse autohtone sau cu specific local, şi care au acceptat să ofere un discount de 1% pentru mărfurile cumpărate de posesorii acestor carduri.

De asemenea, cele două magazine vor dona un procent din aceste vânzări în ‘fondul cardurilor comunitare’, iar banii adunaţi vor fi folosiţi de Fundaţia Comunitară pentru derularea unor proiecte în beneficiul comunităţii locale.

„A cumpăra produse fabricate în judeţ înseamnă a ajuta micii întreprinzători locali să supravieţuiască, dar şi să păstreze locurile de muncă ale angajaţilor şi chiar să crească numărul acestora”, a declarat directorul executiv al fundaţiei, Berecki Kinga.

Fundaţia Comunitară Covasna a mai lansat în ultimii ani şi alte proiecte, cel mai recent fiind programul „Sănătate şi prosperitate”, care promovează un stil de viaţă sănătos la nivel individual şi comunitar.

Practic, aceasta a pus la dispoziţia organizaţiilor nonguvernamentale din judeţ o linie de finanţare în valoare de 40.000 de lei pentru proiecte ce oferă soluţii la problemele actuale, cum ar fi sedentarismul, dependenţa de tehnologie, lipsa vieţii comunitare, alimentaţia nesănătoasă, poluarea mediului sau îndepărtarea de tradiţii.

Un alt proiect este „Banca tinerilor” care îşi propune să-i determine pe aceştia să iniţieze şi să colecteze fonduri pentru diverse proiecte. Spre exemplu, dacă ei vor reuşi să adune 1.000 de euro prin diverse metode, atunci fundaţia le va dubla această sumă din fondurile sale.

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail