Peste 3.200.000 de elevi încep astăzi şcoala

Mai mult de 3.200.000 de elevi şi preşcolari încep astăzi cursurile semestrului I al anului şcolar 2001-2012, potrivit unui centralizator al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS).

Dintre aceştia, peste 652.000 sunt preşcolari, 814.000 sunt elevi din învăţământul gimnazial, aproximativ 865.000 sunt în învăţământul gimnazial, iar 922.000 în învăţământul liceal. În Capitală, învaţă circa 220.000 elevi şi preşcolari, informează Agerpres.

Semestrul I începe luni, 12 septembrie, şi se va încheia pe 23 decembrie. Prima vacanţă va fi între 22 şi 30 octombrie, iar vacanţa de iarnă între 24 decembrie şi 15 ianuarie 2012, fiind cu o săptămână mai lungă.

Cursurile semestrului al II-lea vor începe pe 16 ianuarie 2012 şi se vor încheia pe 22 iunie. Elevii vor avea vacanţă de primăvară între 7 şi 22 aprilie, cu o săptămână mai lungă decât cea actuală.Vacanţa de vară a anului şcolar viitor va fi cuprinsă în perioada 23 iunie-9 septembrie.

Studiu: Doar 32% dintre români au o părere bună despre învăţământul naţional

Doar 32% dintre români au o părere bună sau foarte bună despre învăţământul naţional, procent cu şase puncte mai scăzut, comparativ cu perioada similară din 2010, relevă un studiu al Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), transmis, duminică, AGERPRES.

Potrivit sondajului, 66% dintre persoanele chestionate au „o părere proastă sau foarte proastă” despre învăţământul actual. Dacă 43% dintre cei intervievaţi sunt de acord cu afirmaţia „Sistemul românesc de învăţământ este unul performant”, 54% îşi exprima dezacordul privind acest aspect.

Cu toate acestea, aproximativ cinci din 10 români îşi menţin opinia potrivit căreia şcoala românească este de calitate. „Percepţia publică privind educaţia era şi este încă influenţată de includerea educaţiei în sistemul referenţilor identitari, unde tendinţa de apreciere pozitivă este explicabilă. Cu toate acestea, cutremurele de la ultimele sesiuni de bacalaureat încep parcă să aducă percepţia şcolii la un nivel de evaluare mai realist, evident însă şi mai pesimist”, afirmă preşedintele IRES, prof. univ. dr. Vasile Dâncu.

Studiul a fost efectuat în baza unei anchete de teren din 8 septembrie, pe eşantion de 1.423 de persoane, cu vârsta de cel puţin 18 ani. Eşantionul este reprezentativ la nivel naţional, iar studiul are o eroare maximă tolerată de ą 2,6%, a menţionat IRES.

AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail