Conducerea Consiliului Judeţean (CJ) Covasna solicită Companiei Naţionale de Căi Ferate – CFR să introducă trenuri de călători şi pe ruta Braşov-Breţcu, în locul curselor Regiotrans, care au fost suspendate.

Conducerea CJ Covasna a precizat că a făcut acest demers în urma mai multor plângeri venite din partea navetiştilor.

„Este regretabil faptul că suspendarea ‘Rapidului Breţcu’ îngreunează viaţa de zi cu zi a mai multor sute de oameni, deoarece mulţi dintre ei au folosit această formă de transport pentru a face naveta. Dar, şi mai trist este faptul că Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a introdus în circulaţie trenuri pentru a le înlocui pe cele anulate Regio doar pe rutele Braşov-Zărneşti şi Braşov-Întorsura Buzăului, dar nu şi în zona locuită de maghiari”, a afirmat preşedintele CJ Covasna, Tamas Sandor.

Locuitorii zonei au la dispoziţie mai multe autobuze care circulă zilnic atât pe ruta Sfântu Gheorghe-Breţcu, cât şi pe ruta Breţcu-Târgu Secuiesc, unele dintre ele având program şi sâmbăta şi duminica.

Primarul comunei Breţcu, Dimeny Zoltan spune, însă, că mulţi dintre navetişti sunt nemulţumiţi pentru că transportul cu autobuzul îi costă mai mult decât cu trenul. „Sunt autobuze care circulă regulat în fiecare zi, ajung la destinaţie mai repede decât ajungea trenul, dar trenul era mai ieftin. Biletul costa jumătate, deci preţul era mai convenabil cu trenul (…) Ar fi bine dacă s-ar repune în funcţiune cursele pe calea ferată ca să aibă oamenii şi altă posibilitate de transport”, a declarat marţi, pentru AGERPRES, primarul Dimeny Zoltan.

Compania Regiotrans, cel mai mare operator feroviar privat, şi-a suspendat temporar activitatea de transport de călători începând cu 17 martie a.c, din cauza unor probleme tehnice la o parte dintre garnituri, care au atras după sine suspendarea licenţei de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară. Compania face, de asemenea, obiectul unei anchete a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

. .

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

www.agerpres.ro

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail