Ca în fiecare an, educatoarele din județul Covasna, secția română, au participat la un eveniment de înaltă ținută profesională ce a avut ca tematică: Psihoterapie prin dans și mișcare.

Terapia prin dans și mișcare, este o formă de art-terapie, este o combinație între dans și psihoterapie și pleacă de la ideea că mișcarea poate influența starea psihică, fiind, în acest context, o formă de exprimare și comunicare menită să ajute educatoarea și, implicit, copilul să se dezvolte și să capete o stare generală de bine. Efectele se produc la nivel fizic, emoțional și mental.

Terapia prin dans poate fi privită și ca un mijloc de autocunoaștere, reduce dificultățile de comunicare. Terapia prin dans și mișcare ajută o exprimare mai ușoară, mai ales dacă există dificultăți în a vorbi liber în fața unui grup.

Pentru a atinge standardele de calitate în educația timpurie, educatoarele pornesc de la cunoașterea stării de fapt, în urma analizei de nevoi, a intereselor și necesităților copiilor.

Importanţa formării continue a cadrelor didactice decurge din necesitatea adaptării cunoştinţelor şi abilităților profesionale, la nevoile societăţii actuale aflată în continuă schimbare.

Scopul proiectului a fost crearea de oportunități pentru cadrele didactice din educația timpurie de a experimenta diferite  tehnici de mișcare utilizabile în munca cu copiii, a unor activități interesante adaptate nevoilor participanților și dezvoltarea competențelor profesionale.

Competențele vizate ce au fost dezvoltate prin programul de formare au fost din sfera experimentării diferitelor modalităţi de lucru în munca cu preşcolarii/antepreșcolarii, făcând apel la metode moderne, interactive.

Doamna inspector pentru educație timpurie și alternative educaționale, Florica Nica, a declarat că a fost vizată și realizarea unui proces complex de proiectare, organizare şi evaluare a unei activităţi didactice specifice domeniului psiho-motrice în context non-formal.

Activitățile desfășurate în tabără materializează capacitățile creative prin acțiuni concrete centrate pe analiza nevoilor reale, precum și pe valorificarea resurselor de care educatoarele  dispun, stimulând creativitatea și inovația pentru dezvoltarea personală făcând cunoscute preocupările științifice și didactice  ale dascălilor.

Proiectul a fost organizat de către Inspectoratul Școlar Județean Covasna în colaborare cu Asociația Pedagogilor Români din județul Covasna și finanțat de Consiliul Județean Covasna.

Doamna Loredana Muntean, președintele Asociației Pedagogilor Români din județul Covasna, a menționat că temele planificate pentru curs au fost în concordanță cu competențele vizate: Ne mișcăm și dansăm, în fiecare zi ne bucurăm susținută de către doamna lector univ. dr. Ecaterina Unianu de la Universitatea Transilvania Brașov, Predare limbilor străine prin muzică și mișcare susținută de doamnele Ana – Mihaela Radef și Rodica – Nina Secelean.

Evenimentul a fost organizat în localitatea  Barcani de către educatoarele din zonă cu sprijinul Primăriei Barcani.

Mulțumim sponsorilor: S.C. LUCI S.R.L., IMPERCARM, S.C. PROD MILKOM S.R.L., MORAR IOAN ȘI S.C. CUMPĂNA.

Autori:

Florica Nica

Rodica – Nina Secelean

Loredana Muntean

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail