O idee transformată în fapte, un vis transformat în realitate, o ambiție fructificată la maxim – acesta este astăzi hotelul Clermont, una dintre cele mai moderne unități de cazare din România. Ovidiu Costea, directorul general al hotelului și unul  din cei mai de succes oameni de afaceri din România, ne-a acordat câteva momente pentru a ne vorbi de rodul muncii sale, din ultimii 10 ani

Cum s-a înființat Hotel Clermont? Care este povestea sa?

Fiind realizat din resursele proprii a doi localnici, Hotel Clermont a apărut din dorinţa de a schimba modul în care se face turism balnear (în special pachetul de servicii ce trebuie să însoţească procedurile medicale respective cazare, alimentaţie publică, agrement, relaxare). Investiţia totală iniţială a trecut de 5 milioane de euro, iar apoi pentru diferitele etape de extindere şi dezvoltare s-au investit suplimentar peste 2 milioane de euro.

Cum va fi marcată aniversarea celor 10 ani de existență?

Toţi oaspeţii cazaţi în cadrul hotelului Clermont în perioada 10 noiembrie – 30 decembrie vor avea şansa câştigării unor premii importante în cadrul unei tombole speciale. De asemenea, va fi organizată o întâlnire cu clienţii hotelului Clermont (reprezentanţi ai companiilor, clienţi individuali), partenerii (reprezentanţi ai agenţiilor de turism, organizatori de evenimente, furnizori) şi prietenii apropiaţi ce au susţinut activitatea hotelului în toţi aceşti 10 ani.

Care sunt caracteristicile hotelului, prin ce se deosebește de alte unități similare?

Punctul forte al hotelului este reprezentat de calitatea tratamentul balnear realizat (cardiovascular şi reumatic) specific staţiunii Covasna.

Ceea ce ne diferenţiază de restul hotelurilor ţine de calitatea constant ridicată a serviciilor (cu un istoric de 10 ani deja) precum şi complexitatea şi complementaritatea serviciilor oferite. În acest fel, oaspeţii noştri pot îmbina serviciile de bază dintr-un hotel (cazare, restaurant) cu serviciile de tratament balnear (prin centrul propriu de sănătate), serviciile de relaxare (piscina interioară, sauna umedă, sauna uscată, sala de fitness, servicii de masaj, terapii şi tratamente corporale) şi servicii de agrement în cadrul Clubului Clermont (bowling, biliard, tenis de masă) sau în exterior (teren multifuncţional, perete de escalada, tiroliana, tir cu arcul, ATV-uri).

Un alt element extrem de important de diferenţiere este legat de disponibilitatea în a reinvesti o mare parte a profitului în dezvoltarea şi îmbunatăţirea permanentă a serviciilor şi facilitaţilor disponibile.

Aproximativ câți turiști v-au călcat pragul în acești 10 ani?

În cei 10 ani de activitate, în cadrul Hotelului Clermont s-au efectuat peste 100.000 de operaţiuni de check-in, multe dintre acestea fiind pe sejururi cu durata medie şi mare (peste 10 nopţi de cazare).

Ce procent dintre turiștii care se cazează la Clermont sunt  străini? De unde provin aceștia?

Procentul de turişti străini este sub 5% din totalul oaspeţilor noştri, principala ţară de provenienţă fiind Israel. Numărul lor este sub potenţial,  în principal datorită lipsei infrastructurii de transport.

Ați avut și clienți mai speciali, vedete?

Am fost gazde pentru numeroase vedete din varii domenii precum şi pentru foarte multe persoane extrem de importante, chiar dacă mai puţin cunoscute în lumea mondenă (diplomaţi, oficialităţi europene, miniştri, directori de companii multinaţionale etc.).

Suntem o locaţie ce respectă foarte mult intimitatea şi discreţia pe care o doresc oaspeţii noştri. Însă dacă ar fi de menţionat totuşi un client special (un element public de altfel) este participarea Preşedintelui României în funcţie la aceea dată, Domnul Traian Băsescu, la Revelionul 2013.

Ce procent dintre turiști revin la hotelul Dumneavoastră?

Există un număr extrem de mare de clienţi ce revin în fiecare an la hotel în special pe segmentul de turism balnear (aceasta şi datorită specificului tratamentului cardiovascular ce necesită o repetabilitate în timp). De asemenea există un număr important de oaspeţi ce revin cu ocazia evenimentelor speciale (Paşte, Crăciun, Revelion).

Ce realizări mai deosebite a cunoscut hotelul, în ceea ce privește turismul local și național?

Hotel Clermont a devenit o locaţie importantă pe piaţa turistică naţională imediat după deschidere, succesul avut încă din primul an de activitate fiind peste aşteptări. Însă recunoaşterea din partea specialiştilor a venit odată cu decernarea Premiului de „Hotelul de Agrement al Anului în România” cu ocazia Excellence Awards Ceremony în 2011. După o pauză de câţiva ani am participat din nou, în anul 2017, Hotel Clermont fiind recompensat cu locul III la categoria „Hotel de tratament balnear”.

Aveți personal suficient?

Da. Prin schema de personal disponibilă este acoperită o gamă variată de servicii. În ultima perioadă însă, se manifestă o  dificultate sporită în selecția de personal calificat în special pe segmentul de alimentație publică.Pe această cale le mulţumesc încă odată tuturor membrilor echipei Clermont. Nucleul acesteia este asigurat de cele 60 de persoane ce fac parte din echipa iniţială.

Spuneți-ne, vă rog, câteva cuvinte despre ofertele de sărbători.

În fiecare an Hotel Clermont realizează pachete speciale pentru clienţii individuali cu ocazia tuturor sărbătorilor importante (Paşte, 1 Mai, Rusalii, Sf. Andrei & 1 Decembrie, Crăciun şi Revelion). Organizatoric, se acordă o atenţie deosebită familiilor cu copii şi clienţilor fideli.

Oferiți, în afara serviciilor și cadouri clienților speciali/fideli?

În fiecare an ne răsplătim cei mai apropiaţi clienţi și cei mai activi parteneri (organizatori de evenimente/agenţii de turism) prin diferite pachete turistice disponibile în cadrul hotelului nostru.

Care sunt obiectele pe care și le însușesc cel mai des clienții, din camerele de hotel? Cam ce pagubă reprezintă această „activitate”?

Pentru noi este important ca experienţa trăită în cadrul hotelului nostru să fie una deosebită, în sens pozitiv. Există un impact asupra costurilor însă îl trecem la categoria „costuri cu suveniruri”.

A consemnat Oana-Mihaela Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail