Astăzi, la hotelul Best Western Park din Sfântu Gheorghe, între orele 14.00 și 16.00 se desfășoară un seminar gratuit de promovare turistică, la care sunt așteptați toți cei interesați de promovarea turismului covăsnean, a afacerilor locale, dar și de planificarea concediului ideal. Activitatea este organizată și susținută de către Asociația „Zig Zag prin România” iar pentru a participa la seminar, cei interesați trebuie doar să completeze un formular online, pe pagina www.zigzagprinromania.com

Câți dintre noi, locuitorii acestui județ din Curbura Carpaților, ne putem lăuda că îi cunoaștem toate cotloanele, ori că putem recomanda unui turist mai mult de  câteva elemente demne de vizitat, din zona noastră?

Echipa „Zig Zag prin România” a petrecut ultimele săptămâni vizitând obiective turistice cunoscute, dar și zone mai puțin vizitate și știute de către turiști, din tot județul Covasna. De la  cascada Sub Siclău din Covasna precum și atelierul de pictat icoane al familiei Matei și Maria Kornelia Schinteie din aceeiași localitate, până la conacul Daniel din Tălișoara, la Cetatea Ika din Cernat, cei cinci vizitatori au încercat să găsească și să documenteze fiecare frumusețe a județului nostru, fie ea întruchipată în sufletul oierului Nicu Manea, din Covasna ori în păpușile de porțelan de la muzeul din Târgu Secuiesc. Iar la finalul periplului lor prin ținutul apelor minerale, și-au notat concluziile, observațiile și sfaturile lor pentru covăsneni, pe care le prezintă astăzi, gratuit, tuturor celor care au o afacere în domeniul turismului, în județul Covasna, ori pur și simplu doresc să primească sfaturi legate de planificarea unui concediu reușit.

Ce îi recomandă pe cei de la Zig Zag pentru a fi ascultați? Experiența lor în astfel de acțiuni, entuziasmul cu care se dedică fiecărui obiectiv în parte, profesionalismul cu care tratează fiecare zonă, cu specificul ei și mai ales pasiunea care i-a determinat să înceapă acest amplu proiect de promovare în detaliu a tuturor județelor din România – sunt doar câteva din motivele pentru care tinerii „Zig Zag” merită urmăriți în aventurile lor prin România.

Călători „Zig Zag prin România”, din 2014

„Această pasiune ne-a unit într-o echipă de tineri cu scopul de a descoperi și promova cele mai frumoase locuri din România și oameni care pot fi modele pentru generația noastră. Pentru o perioadă de 5 ani casa noastră este în fiecare județ din România. Am lăsat confortul orașului Iași, părerile celor din jur și teama de necunoscut pentru a călători minim 30 de zile în fiecare județ. Pe 16 august 2014 am pornit în călătoria vieții noastre.
Dorim să arătăm lumii întregi că avem o țară frumoasă în care merită să rămâi.”, se arată pe pagina de prezentare a asociației, www.zigzagprinromania.ro

Despre ce înseamnă „Zig Zag prin România” ne-a vorbit managerul de proiect și vicepreședintele sociației, Marian Oancia: „Acesta este un proiect de promovare. A pornit mai mult ca o călătorie de cunoaștere și apoi s-a transformat într-o călătorie de educare, pentru că, până la urma urmei, după ce le-am descoperit, am început să dăm mai departe bunele practici care pot susține dezvoltarea turismului. Inițial am vrut să ne plimbăm și să cunoaștem, după care, ne-am dat seama că ne-am asumat o responsabilitate. A fost, pe de-o parte inconștiență, și pe de altă parte, curaj. Am zis să mergem să ne plimbăm și apoi ne-am dat seama că e un proiect destul de mare. Iar pentru a face față cheltuielilor, una dintre modalitățile pe care le folosim în fiecare județ și care a avut succes în toate cele 24 de județe, a fost varianta de schimb de servicii – adică barter – noi ne ajutăm partenerii să se poziționeze online, pe unii parteneri care nu au anumite servicii, cum ar fi ședințe foto, îi ajutăm cu ședințe foto; altora le oferim consultanță pe partea de online ca să-și stabilească o strategie de promovare. Deci, practic ne descurcăm, prin astfel de schimburi de servicii, în procent de 90%, iar restul de 10 % prin contribuții  proprii, relații și sponsorizări.”

O mână de ajutor întinsă turismului covăsnean

Despre seminarul gratuit de astăzi, Marian Oancia a adăugat: „Este un eveniment de final de activitate în județul Covasna, ca și prezență a noastră. Marcăm, practic, vizita noastră în județul Covasna și oferim perspectiva noastră în urma experienței avute. În prima parte este prezentat un scurt rezumat al activității noastre, iar în a doua parte, se prezintă 13 instrumente de promovare pe care noi le folosim pentru promovarea fiecărui județ și  bineînțeles, pe care, dacă cei din domeniul acesta al turismului, de promovare, le vor folosi, vor avea mai multe rezultate. Ne-am plimbat destul de mult prin  județ.” Acesta a mai ținut să menționeze și faptul că pentru prima dată au avut ocazia, mulțumită doamnei Maria Crețu-Graur, să participe la o șezătoare și un bal al portului popular românesc, în zona Întorsurii Buzăului.

Managerul proiectului  „Zig Zag prin România” a relevat importanța seminarului de astăzi, acesta venind din necesitatea identificată de echipa sa, de a vorbi direct cu factorii care pot influența pozitiv turismul unui județ:  „Anul acesta am început să ținem acest seminar. Acesta este al doilea județ (după Harghita – n. red.) în care ținem seminarul de promovare turistică. În celelalte județe am avut evenimente în care doar le-am adus la cunoștință celor din județul respectiv, că au un județ cu potențial, le-am prezentat acele obiective pe care noi le-am vizitat și cam atât. Apoi ne-am dat seama că în urma evenimentelor respective nu se întâmpla mare lucru, (….) și atunci am adaptat acel eveniment, l-am transformat, de fapt, într-un seminar cu soluții practice. Participanții pot pleca de la acest eveniment, cu soluții practice, se pot duce acasă și pot deja să aplice unele lucruri și unele instrumente, care sunt gratis. Eu mă ocup de partea aceasta, sunt și consultant business și practic, am adaptat soluțiile fiecărui județ și pe domeniul turismului. Bineînțeles, unele dintre ele pot fi aplicate și în alte domenii, dar pe acestea le-am selectat în special pentru cei care lucrează în domeniul turismului, fiindcă am avut foarte multe experiențe neplăcute: nu am găsit numere de telefon, nu am reușit să ajungem la locații unde ne doream să ajungem fiindcă nu erau poziționate pe Google Maps, nu găseam suficiente informații despre diferiți parteneri, și atunci am început noi un program de educare, să îi educăm pe oameni să își poziționeze mai bine activitatea sau businessul pe care îl au. Județul Covasna este printre cele mai norocoase că am început cu aceste seminarii, fiindcă atât Harghita, cât și Covasna au mare nevoie de o strategie susținută de anumite instrumente, ca să zic, așa, care sunt în tendințe sau care sunt testate și aduc rezultate.”

Echipa „Zig Zag prin România” se va întoarce în județul nostru, în lunile de primăvară-vară, pentru a filma un clip de prezentare al județului., dacă vor primi, bineînțeles și sprijinul autorităților locale, în acest sens.

Oana-Mihaela Costache

                                                             

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail