67,31% din totalul elevilor covăsneni care au susținut simularea Evaluării Naționale au obținut note peste 5, procentul fiind mai mare decât cel înregistrat la simularea națională din anul școlar anterior, arată datele transmise luni, 31 martie (a.c.), de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna).

Conform IȘJ Covasna, la simularea Evaluării Naționale organizată de Ministerul Educației și Cercetării au participat 1710 elevi, din totalul celor 1934 înscriși. Din totalul celor prezenți, 1151 (67,31%) au obținut note peste 5, iar 559 au obținut note sub 5. Cele mai multe note (321) au fost cele din intervalul 7,00-7,99  și 6,00- 6,00 (319 note), în timp ce 294 au obținut note între 5.00 și 5.99. 188 de elevi au obținut note între 8.00 și 8.99 și 29 au obținut note între 9 și 9.99. Nu s-au înregistrat medii de 10.

Pe probe, situația se prezintă astfel: la limba și literatura română, din 1742 de participanți, 834 (47,88%) au obținut note peste 5. La această probă, procentul notelor peste 5 este cel mai scăzut, astfel că 908 elevi au obținut note sub 5. La limba și literatura română, din cei 1175 elevi prezenți, 91,66% (1077) elevi au obținut peste nota 5, în timp ce doar 98 au obținut sub 5. La această probă, doi elevi au obținut nota maximă. La matematică, din 1732 elevi prezenți, 1142 (65,94%) au obținut note peste 5. 590 de elevi au avut note sub 5.

Comparativ cu simularea națională organizată în anul școlar precedent, în acest an, la nivelul județului, rezultatele sunt mai bune la toate probele. La limba șpi literatura română, în anul 2024, procentul celor cu note peste 5 a fost 46,05%, iar în acest an este de 47,88%; la limba și literatura maternă, anul trecut, la simularea națională, 84,62% din totalul elevilor participanți au obținut note peste 5, iar la matematică, anul trecut, procentul notelor peste 5 a fost de 35,18%.

Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII se comunică individual, nu prin afișare.

„Rezultatele au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București și sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.”- a transmis Ministerul.

Potrivit aceleiași surse, lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.

Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le discuta cu aceștia.

În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, atașăm o analiză cantitativă din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro).

Astfel de analize vor fi realizate atât la nivel de unitate de învățământ, cât și la nivelul inspectoratelor școlare.

Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor elevilor, unitățile de învățământ vor folosi aceste analize ca fundament pentru adoptarea măsurilor adecvate în acest sens.

Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora, la nivel național. Analiza va fi însoțită de recomandări de activități remediale, a transmis Ministerul.

Săptămâna trecută a avut loc simularea națională a probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat.

Ana CIORICI COSTACHE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail