Patru profesori  de la Palatul Copiilor Sf. Gheorghe au participat  la o sesiune de formare în Palermo, Sicilia, derulată în cadrul programului Erasmus+, în perioada 26 martie-4 aprilie a.c, printr-un parteneriat cu Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos” Covasna.

Despre importanța participării cadrelor didactice la astfel de programe de formare profesională în domeniul educației, dr. Kerekes Jenő, profesor la Palatul Copiilor din Sf. Gheorghe a transmis, către Mesagerul de Covasna:

În ultimii ani, metoda educațională tradițională a fost influențată de noua lume digitală, lăsând mai mult spațiu pentru lecții virtuale, interactive. Avem nevoie de progres și în educație deoarece vrem, nu vrem generațiile se schimbă odată cu lumea. Dacă acum 20 de ani profesorii erau obișnuiți cu creta și rigla, odată cu apariția internetului, a programelor educaționale, a Facebookului s-au schimbat și generațiile și avem nevoie de o educație modernă.

 Avem Generația Z și Generația Alpha, elevi născuți cu ombilicul legat la internet și ca atare trebuie și în educație valorificat la maximum noile tehnologii, aplicațiile și social media. Aceste aplicații se bazează pe ideea că instrumente digitale, platformele interactive de învățare și noile tehnologii sunt instrumente bune pentru profesorii care doresc să mențină o activitate interactivă și dinamică în relațiile lor cu elevii.

Acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunțăm la învățătura tradițională, ba din contră, trebuie îmbinate, deoarece astfel vom avea o comunicare și o învățare proactivă.

În sălile de clasă folosindu-se de noi instrumente tehnologice, suntem capabili să oferim elevilor experiențe educaționale captivante, indiferent de locul în care învățarea are loc, fie că este o clasă virtuală, fie că este o adevărată clasă.

Pentru a ține pasul cu tehnologia ca profesori avem nevoie de formări și o alternativă sunt acele activități oferite de proiectele Erasmus+. Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos” Covasna este principala sursă de formare a profesorilor din județul Covasna. Obiectivul activităților de mobilitate finanțate de Erasmus+ oferite și prin Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos” este de a oferi oportunități de învățare individuale și de a sprijini internaționalizarea și dezvoltarea instituțională a furnizorilor de EFP și a altor organizații active în domeniul educației și formării profesionale.

Patru profesori, Pàl Bèla-Vendel, Neșa Alin, Kerekes Jenő și Tinca Aurel Teddy de la Palatul Copiilor Sf. Gheorghe, printr-un parteneriat cu Casa Corpului Didactic „Csutak Vilmos” Covasna,  au participat în perioada 26.03.2023 – 01.04.2023 la o sesiune de formare în Palermo, Sicilia.

Palermo, o localitate încărcată cu istorie a fost gazda cursului dar și a orelor de istorie nonformală, un oraș viu, plină de viață, străzi „pavate” cu turiști, mâncare bună presărată cu vin și înghețată, un oraș pe care merită vizitat și unde interculturalitatea este la ea acasă. Zi și noapte orașul trăiește, este un furnicar, istoria secolelor poți vedea pe tot pasul, cetăți, biserici, muzee, străzi lungi de zeci de kilometri pietonal, magazine deschise, oameni plini de viață deși nici pe acolo nu este totul numai din ciocolată.

În timpul săptămânii am fost protagoniști în experimentarea acestor noi abordări, participanții au avut oportunitatea de a învăța despre noile instrumente digitale pe care le vor putea utiliza în cadrul disciplinelor. Exploatarea unei spațiu de lucru digital la fel ca o tablă albă fizică și care să le permite să adauge imagini, să deseneze forme și să insereze conținut și note din surse externe pe o pânză partajată, să-și dezvolte elevul creativitatea necesită material didactic performant și poate prin PNRR vor fi dotate și școlile din România, și mă refer nu numai pentru orele de TIC dar mai ales pentru orele de chimie, fizică, tehnologie, limbi străine, geografie, ore care probabil nu vor mai fi așa de monotone, lipsite de interes, astfel poate vom reduce și abandonul școlar aflat pe un traseu descendent.

În concluzie, participanții au avut ocazia să abordeze, să studieze și să aprofundeze o gamă largă de instrumente și programe care pot fi foarte utile pentru metoda lor de predare, în scopul de a crea activități interactive și context de învățare participativă pentru a aplica în clasă.

Credem cu tărie în potențialul noilor instrumente digitale, care, dacă sunt utilizate în mod corect, pot îmbunătăți semnificativ experiențele de învățare ale elevilor.

Pe această cale, vrem să mulțumim pentru oportunitate și să îi  îndemnăm pe colegi să participe la formări, fie ele organizate în țară sau străinătate, deoarece numai prin folosirea tehnologiei moderne putem să ne luptăm cu inteligența artificială și ce este mai rău, cu monotonia orelor de curs care probabil este unul din factorii care ajută abandonul școlar”.

M.D.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail