BALUL MĂRȚIȘORULUI, activitate inițiată de Fundația „Mihai Viteazul” în anul 1994, și organizată de-a lungul mai multor ani, se reia în acest an, după 30 de ani de la prima ediție. Evenimentul va avea loc sâmbătă, 2 martie, la restaurantul Leonor Ballroom din Sfântu Gheorghe.

În fiecare an, de 1 martie, românii din întreaga țară oferă și primesc mărțișoare. În șnurul pe care îl purtăm pentru a ne aduce noroc și prosperitate se împletesc două semnificații: albul pentru prosperitate, lumină, puritate, candoare, iar roșul semnifică viața. Simbol al reînoirii și speranței, îl dăruim pentru a-i aduce noroc celui care îl poartă, continuând datinile și tradițiile care ne definesc.

 În cadrul manifestării Sărbătoarea Mărțișorului – Tradiție și modernitate, pe lângă atelierele de confecționat mărțișoare, care se organizează în grădinițe și școli, Fundația Mihai Viteazul reia organizarea Balului Mărțișorului, prilej de a aduce și un omagiu tuturor femeilor din viața noastră.

 Vă invităm să participați, să fim împreună într-un moment de început al renașterii naturii!”, a transmis președinta Fundației „Mihai Viteazul”, prof. ing. Maria Peligrad.

Pe „scena” balului vor fi prezenți, cu cântece și dansuri populare românești,  interpreții Alexandru Baciu, din Covasna, Maria Comăniță, din Întorsura Buzăului și Irimie Șelariu, din Brașov, membrii Ansamblului artistic „Speranța” al Fundației „Mihai Viteazul”, dar și Formația „Rythmic” din Sfântu Gheorghe, condusă de Viorel Darie. Organizatorii anunță că, din motive obiective, binecunoscuta interpretă din Miercurea Ciuc, Cora Munteanca, nu va fi prezentă la Balul Mărțișorului.

Persoanele care doresc să ia parte la acest important eveniment din viața comunității covăsnene trebuie să se înscrie pe e-mail, la adresele: [email protected] și [email protected].  

Costul participării la Balul Mărțișorului este 200 de lei.

***

Informații despre inițiativa și organizarea „ BALULUI MĂRȚIȘORULUI”, în urmă cu 30 de ani, am aflat din volumul „Fundația Mihai Viteazul- 20 de ani de activitate. Vremuri și Oameni” semnat de ing. Stela Buda, prima președintă a fundației, apărut la Editura Eurocarpatica Sf. Gheorghe, în anul 2010.

Sărbătorile mărțișorului și ale zilei de 8 martie sunt organizate la sediul Fundației, fiind un prilej la care se întâlnesc membri și colaboratori ai Fundației „Mihai Viteazul”. În primii ani s-a propus ca această sărbătoare să se extindă și în afara cercului membrilor. Se urmărea  posibilitatea să avem participanți din tot județul, și chiar conaționali de-ai noștri.

Astfel, s-a inițiat organizarea, în primele zile ale lunii marie 1994, BALUL MĂRȚIȘORULUI la un restaurant din centrul orașului. Obiectivul urmărit era crearea unei ambianțe relaxante, unde toată lumea să poată socializa. Mai mult, Fundația dorea să se promoveze și să obțină sprijin pentru acțiunile și manifestările specifice, o oportunitate pentru realizarea unor contacte cu potențiali sponsori. Se ivea pentru noi oportunitatea de a întâlni și a înmâna direct oaspeților veniți la bal cereri pentru donații, un obol era bine venit.

Balul Mărțișorului s-a organizat de-a lugul mai multor ani, o acțiune de mare succces dacă se are în vedere faptul că sălile restaurantelor „Bodoc” sau „Șugaș” erau pline de fiecare dată. Oamenii erau dornici să se întâlnească, să se revadă cu vechi prieteni, cunoștințe, să-și descrețească frunțile.

Fundația „Mihai Viteazul” lansa invitațiile și aducea la cunoștința publicului programul acțiunii.

Noi asiguram un scurt program artistic cu ajutorul unor specialiști, o prezentare de modă sau costume tradiționale, și organizam și o tombolă. În acest scop, solicitam unor participanți ca, în prealabil, ei sau cunoștințele lor să doneze obiecte sau produse  care să fie licitate la tombolă.  Consumația era plătită direct la personalul restaurantului, de fiecare în parte.

La intrare fiecare invitat trebuia să cumpere, aceasta era convenția, mai multe bilete de tombolă. Suma obținută din vânzarea acestor bilete revenea Fundației, pentru finanțarea premiilor și acțiunilor noastre cultural educative.

Organizarea acestui bal necesita eforturi deosebite din partea noastră- pregătirile, alcătuirea invitațiilor, obținerea unor sponsorizări, colectarea obiectelor pentru tombolă. Deoarece situația economică a început să se degradeze, sponsorii noștri tradiționali, firmele de stat și chiar unele private și-au redus donațiile, iar noi am fost nevoiți să renunțăm la inițiativă.

Doamnele care s-au implicat cel mai mult în pregătirea Balului Mărțișorului, lucrând la elaborarea invitațiilor, decorul sălii, contactarea sponsorilor, au fost Nicoleta Roșia, Valentina Cazacu și Florica Cârlănescu”.

Să ne întâlnim/reîntâlnim în număr cât mai mare, la BALUL MĂRȚIȘORULUI organizat la Sfântu Gheorghe!

Maria Crețu-Graur

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail