Fundaţia Comunitară Covasna va introduce în următoarele zile în circuit primele ”carduri comu­nitare”, prin intermediul cărora se doreşte atragerea de fonduri pentru proiectele derulate în beneficiul comunităţii locale, dar şi dezvoltarea ”patriotismului local”.

Primul card comunitar va fi înmânat pe data de 4 august primarului municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, iar după această dată vor fi disponibile şi pentru ceilalţi cetăţeni ai urbei.

Pentru început aceste carduri vor putea fi folosite în două magazine partenere, Bertis şi Merkur, care comercializează cu predilecţie produse autohtone sau cu specific local, şi care au acceptat să ofere un discount de 1% pentru mărfurile cumpărate de posesorii acestor carduri, a declarat pentru AGERPRES reprezentantul Fundaţiei, Furus Levente. De asemenea, cele două magazine vor dona un procent din aceste vânzări în ”fondul cardurilor comunitare”, iar banii adunaţi vor fi folosiţi de Fundaţia Comunitară pentru derularea unor proiecte în beneficiul comunităţii locale. Furus Levente a menţionat că aceste carduri de fidelizare cu componentă socială au fost introduse cu succes şi la Odorheiul Secuiesc, în judeţul Harghita.

Fundaţia Comunitară Covasna a mai lansat şi alte proiecte pentru susţinerea comunităţii locale, cel mai recent fiind programul ”Sănătate şi prosperitate”, care promovează un stil de viaţă sănătos la nivel individual şi comunitar. Practic, fundaţia a pus la dispoziţia organizaţiilor nonguvernamentale din judeţ o linie de finanţare în valoare de 40.000 de lei pentru proiecte ce au ca scop promovarea istoriei, a tradiţiilor şi produselor locale, organizarea de evenimente culturale şi sportive, acţiuni de protejare a mediului înconjurător, de petrecere a timpului liber. În total au fost depuse 21 de cereri de finanţare din partea unor organizaţii nonguvernamentale din judeţ, dintre care au fost selectate şapte, printre care Uniunea cercetaşilor maghiari din România pentru programele educaţionale în mijlocul naturii, Asociaţia Pro Schola, care a iniţiat un program didactic la Târgu Secuiesc şi Asociaţia Siculus, care şi-a propus să realizeze o campanie de comunicare sub genericul ”Cu toţii pentru toţi”.

Suma pusă la dispoziţia organizaţiilor nonguvernamentale provine de la diverşi sponsori care vor să susţină dezvoltarea comunităţii locale.

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail