Aproape 350 de produse şi servicii au primit, în ultimii ani, dreptul de utilizare a mărcii Transyilvania Authentica, în cadrul programului cu acelaşi nume derulat de Fundaţia pentru Parteneriat din Miercurea Ciuc.

Potrivit coordonatorilor proiectului, este vorba despre 338 de produse din Transilvania care sunt vândute sub această marcă, dintre care 269 sunt meşteşugăreşti şi 88 sunt produse alimentare. De asemenea, patru pensiuni şi servicii turistice au obţinut dreptul de utilizare a mărcii Transylvania Authentica. Printre produsele meşteşugăreşti se numără vase din ceramică şi lemn, produse decorative şi de uz casnic din papură, creaţii vestimentare, covoare, ştergare sau produse din piele. În ceea ce priveşte produsele alimentare, acestea sunt dintre cele mai diverse de la miere de albine şi siropuri din fructe, până la turtă dulce.

Ultima sesiune de evaluare a avut loc în această lună, când un număr de 22 de produse au obţinut dreptul de folosire a mărcii. Este vorba de produse apicole, sarmale, siropuri şi produse din piele. Coordonatorii proiectului au ţinut să precizeze că marca Transylvania Authentica se acordă produsului şi nu producătorului şi trebuie îndeplinite condiţii foarte stricte. Selecţia se face o dată pe an, iar comisia care decide ce produse primesc dreptul de utilizare este compusă din evaluatori specifici pentru fiecare ramură, cum ar fi etnografi, ingineri în industria alimentară sau specialişti în etno-turism. Dreptul de utilizare a mărcii se acordă pentru trei ani, iar în fiecare an se verifică dacă produsele sau serviciile respectă criteriile de calitate.

Reprezentanţii Fundaţiei pentru Parteneriat au ţinut să precizeze că marca Transylvania Authentica a avut mare succes la târgurile din străinătate şi începe să fie apreciată şi în România chiar dacă aici „continuă să conteze preţul”. Programul Transylvania Authentica îşi propune să asigure protejarea agriculturii tradiţionale, a artei culinare, a turismului tradiţional şi a produselor şi serviciilor specifice zonei, prin consolidarea relaţiilor între micii producători şi meşteşugarii regiunii. În acest sens a fost înregistrată marca „Transylvania Authentica” la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci şi s-a elaborat un sistem de criterii de calitate pe care trebuie să le îndeplinească produsele şi serviciile cărora le este acordat dreptul de utilizare a mărcii.

AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail