Potrivit Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC), covăsnenii reclamă cel mai des probleme legate de termenele de garanție ale produselor electronice și electrocasnice.
Funcționarii CJPC Covasna spun că cele mai dese reclamații pe care consumatorii covăsneni le fac sunt legate de termenele de garanție ale produselor de uz casnic îndelungat. Aceștia spun că în marea majoritate a cazurilor, oamenii nu știu cum să procedeze în situațiile în care obiectele aflate în garanție se defectează, astfel, ajungând să solicite ajutorul OPC-ului.
. . „Cele mai frecvente reclamații ale consumatorilor au fost legate de garanțiile produselor de folosință îndelungată: electronice și electrocasnice, mașini de spălat, imprimante, aspiratoare, telefoane, tablete, televizoare. Marea majoritate sunt produse aflate în termenul de garanție, care se defectează, iar consumatorii nu prea știu cum să procedeze, pentru că există termenul de 15 zile în care vânzătorul trebuie să aducă la conformitate produsul iar în cazul în care acest lucru nu se întâmplă la termen, consumatorul are dreptul să ceară rezilierea contractului și banii înapoi.” – a explicat o funcționară a CJPC Covasna.
Probabil că printre cele mai „haioase” situații în care consumatorii ajung să depună reclamații, sunt cele în care facturile la companiile de telefonie mobilă sunt preda mari. Potrivit OPC, au existat câteva cazuri în care persoanele au reclamat faptul că facturile le-au crescut în mod inexplicabil, însă acestea s-au dovedit a fi reclamații neîntemeiate, copiii lor fiind, de fapt, cei care ar fi apelat la servicii telefonice cu suprataxă.
„Am avut cazuri și cu telefonia mobilă, însă s-au dovedit a fi neîntemeiate. Sunau copiii la gluma zilei, la starea vremii, în timpul orelor de clasă, și chiar țin minte că într-un caz am amânat să dăm răspunsul până după Paște, ca nu cumva să nu îi mai aducă Iepurașul cadouri copilului.” – a mai spus funcționara CJPC Covasna.
Ioana Ardeleanu