Primăria  Sfântu Gheorghe a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre care vizează modificări și completări ale normelor de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe. Proiectul își propune să vină în sprijinul activității asociațiilor de proprietari, prin preluarea parțială a obligativității ce revine acesteia, legate de tăierea/toaletarea arborilor considerați periculoși, cu respectarea strictă a prevederilor legale, de către Primăria municipiului Sfântu Gheorghe.

 Este vorba despre proiectul de hotărâre cu caracter normativ pentru aprobarea modificării și completării HCL nr. 241/2013 privind instituirea Normelor de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe, inițiat de viceprimarul municipiului Sfântu Gheorghe, Toth-Birtan Csaba.

În referatul de aprobare a modificărilor și completărilor HCL nr. 241/2013, se arată că „În conformitate cu Normele de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe,  aprobat prin HCL 241/2013, cu modificările și completările ulterioare, tăierea și toaletarea arborilor aflați pe domeniul public al municipiului Sfântu Gheorghe, este în sarcina asociațiilor de proprietari care au în administrare spațiul verde pe care se află arborele în cauză. Această obligație a asociațiilor de proprietari, generează costuri semnificative pentru aceștia și necesită activități birocratice, privind transportarea materialului lemnos rezultat.  Pentru a putea gestiona acest program în condiții de eficiență, și în vederea sprijinirii activității asociațiilor de proprietari, se consideră necesar preluarea parțială a obligativității ce îi revine asociațiilor de proprietari și anume tăierea/toaletarea arborilor considerați periculoși, cu respectarea strictă a prevederilor legale, de către Primăria municipiului Sfântu Gheorghe. În acest sens Primăria municipiului Sfântu Gheorghe va încheia un contract de delegare a gestiunii serviciului public privind <<Tăierea/toaletarea arborilor periculoși de pe raza municipiului Sfântu Gheorghe>> cu un agent economic/delegat. (…) Având în vedere cele menționate se impune modificarea <<Normelor de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe>>, aprobat prin HCL 241/2013, cu modificările și completările ulterioare. Luând în considerare cele menționate, propun spre analiză, dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării Normelor de bună gospodărire pe teritoriul municipiului Sfântu Gheorghe.”

Astfel, proiectul supus dezbaterii publice prevede, printre altele, că „Organizarea activității de tăiere și toaletare a arborilor periculoși, constând în identificarea acestora, obținerea avizelor APM, emiterea ordinelor de începere a lucrărilor precum și recepția lucrărilor, intră în atribuțiile Serviciului de Gospodărire a Domeniului Public din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe (…). Tăierea, toaletarea și transportarea arborilor considerați periculoși se efectuează de către agentul economic prestator al serviciului public.”

Textul complet al proiectului de hotărâre poate fi consultat la sediul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe, Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură, și pe pagina web a instituţiei: www.sfantugheorgheinfo.ro (https://www.sfantugheorgheinfo.ro/dezbateri-publice/proiect-de-hotarare-cu-caracter-normativ-pentru-aprobarea-modificarii-si-completarii-hcl-nr-2412013-privind-instituirea-normelor-de-buna-gospodarire-pe-teritoriul-municipiului-sfantu-gheorghe3).

Eventualele propuneri, sugestii, opinii exprimate în scris, conţinând numele, prenumele, domiciliul şi nr. de telefon al semnatarului, se vor depune la Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură sau la adresa de e-mail: [email protected], până la data de 17 martie 2023, se arată pe site-ul Primăriei Sfântu Gheorghe.

Ana CIORICI COSTACHE

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail