În contextul măsurilor instituite la nivel national de către instituțiile publice pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, Inspectoratul de Poliție Județean Covasna vă informează asupra faptului că începând cu data de 11.03.2020 activitatea de primire în audiență se suspendă.

Pentru a asigura cetățenilor dreptul de petiționare, recomandăm ca transmiterea petițiilor/cererilor formulate în baza O.G nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, să se efectueze online sau prin poștă.

De asemenea, pentru  eliberarea certificatelor  de cazier  judiciar, accesul cetățenilor se va face pe rând la ghișeu (o singură persoană).

Totodată, pentru eficientizarea activității de eliberare a certificatelor  de cazier  judiciar, facem precizarea că pe site-ul official al I.P.J. COVASNA https://cv.politiaromana.ro la secțiunea  utile/cazier-judiciar se află postat un model de cerere pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar, astfel încât cetățenii se pot prezenta cu formularul direct completat la ghișee, reducând timpul de așteptare.

Facem apel ca prezentarea la ghișeul de relații cu publicul să se realizeze numai în situații urgente, când documentul este absolut necesar, iar obținerea acestuia nu poate fi amânată până la stabilizarea situației.

De asemenea, vă aducem la cunoștință faptul că potrivit Legii nr. 290 din 24 iunie 2004  privind cazierul judiciar instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice pot solicita organelor de poliție extras de pe cazierul judiciar, în baza consimţământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice la nivelul instituției în cauză.

În extrasul de pe cazierul judiciar transmis instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice se înscriu date conform prevederilor art. 17 şi 18 din Legea cazierului judiciar. (datele înscrise în certificatul de cazier judiciar – document eliberat persoanelor fizice/juridice)

În acest sens, s-ar reduce considerabil numărul persoanelor fizice prezente la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar de la sediul poliției.

Totodată, vă informăm asupra faptului că solicitările de eliberare a certificatului de integritate comportamentală sau a copiei de pe registru pot fi realizate:

– individual, la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar din cadrul I.P.J. Covasna (certificatul de integritate comportamentală/adeverință) sau

– centralizat, la nivel de angajator prin adresă către instituția noastră (copia de pe registru).

În sensul celor prezentate, pentru evitarea eventualelor aglomerări, recomandăm ca solicitările să fie efectuate de către instituție, prin adresă și  centralizate sub formă de tabel.

Solicitările pot fi transmise electronic (adresa scanată și tabelul centralizator în format editabil word/excel)  la adresa de e-mail [email protected].

Precizăm că înscrisul eliberat conform art. 23 din Legea nr. 118/2019 va avea valoarea juridică a unei copii de pe Registru, astfel cum este definită în lege.

Solicitarea centralizată pentru obținerea unei copii de pe registru se va face în aceleași condiții în care se poate obține extrasul de pe cazierul judiciar, potrivit Legii nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv în baza consimţământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice (cu acordul persoanei verificate).

Acordul persoanei se prezumă a fi luat dacă entitatea solicitantă precizează în cuprinsul adresei că a obținut acordul persoanei verificate pentru prelucrarea datelor cu caracter personal și obținerea adeverinței.

Subliniem faptul că cererea instituțiilor se transmite I.P.J. Covasna doar pentru persoanele născute pe raza județului Covasna. Pentru persoanele născute pe raza altor județe, solicitările se vor efectua la inspectoratele de poliție județene competente.

Totodată, recomandăm tuturor cetățenilor care doresc să ia legătura cu celelalte structuri ale inspectoratului  să limiteze interacțiunile fizice cu personalul instituției la situațiile de strictă necesitate, obiective, iar în măsura posibilității, să folosească mijloce alternative de comunicare (poștă, poștă electronica, telefon).

 

COMPARTIMENTUL RELAȚII PUBLICE

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail