Banii adunaţi prin programul „Carduri comunitare”, lansat la Sfântu Gheorghe în vara anului trecut, vor fi folosiţi în principal pentru sprijinirea tinerelor talente din judeţul Covasna.
Fundaţia Comunitară Covasna a anunţat marţi că prin programul „Carduri comunitare” s-au adunat aproape 30.000 de lei, iar consiliul de conducere a decis ca cea mai mare parte a sumei să fie folosită pentru sprijinirea copiilor talentaţi care provin din familii cu o situaţie materială modestă. De asemenea, a decis ca 10.000 de lei să fie folosiţi pentru confecţionarea unor suporturi pentru biciclete care vor fi amplasate în faţa mai multor magazine din Sfântu Gheorghe.
Programul „Carduri comunitare” a fost lansat la Sfântu Gheorghe în luna august 2011 în scopul sprijinirii iniţiativelor cetăţeneşti şi dezvoltării „patriotismului local”, iar până în prezent au fost distribuite circa 8.500 de carduri de fidelitate ce pot fi folosite în mai multe magazine partenere din Sfântu Gheorghe,printre care Bertis şi Merkur, care comercializează cu predilecţie produse autohtone sau cu specific local, Restaurantul Libertis şi localul Big Mama, farmaciile Salvia, cofetăria Aria şi Agenţia de turism Transilvania Tourist Service. Acestea au acceptat să ofere un discount cuprins între 1 şi 10% pentru mărfurile cumpărate de posesorii cardurilor şi, în plus, să doneze un procent din aceste vânzări în fondul cardurilor comunitare.
Directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Covasna, Bereczki Kinga, a declarat marţi pentru AGERPRES că anul acesta programul „Carduri comunitare” va fi extins în întregul judeţ. Aceasta a subliniat că „a cumpăra produse fabricate în judeţ înseamnă a ajuta micii întreprinzători locali să supravieţuiască, dar şi să păstreze locurile de muncă ale angajaţilor şi chiar să crească numărul acestora”.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES