Un întorsurean a rămas fără apă la robinet din cauza neachitării facturilor către Gospodărie Comunală SA, dar și cu o datorie de 8000 lei, în plus. Și asta pentru că beneficiarul serviciului de apă, care locuiește la casă, a refuzat accesul angajaților societății, la rețeaua internă, pentru sistarea furnizării serviciului de apă, susținând că nu au dreptul să intre pe proprietatea lui.
Pentru a face cunoscute prevederile legale cu privire la accesul furnizorului de servicii pe o proprietate privată, Biroul de presă al Gospodărie Comunală SA vine cu următoarele precizări:
„Există 3 situații în care clientul este obligat prin lege (Art. 36 din Legea 51/2006) și în baza contractului încheiat cu furnizorul de servicii, aprobat de Autoritatea Națională de Reglementare, să asigure accesul pe proprietatea sa, și anume: pentru citirea apometrelor, pentru verificarea rețelei interioare (de obicei, în cazul scărilor de bloc, dacă o țeavă spartă inundă vecinii), respectiv pentru oprirea apei (pentru reparații sau neplată)”.
Sursa citată menționează că în majoritatea cazurilor nu există probleme în astfel de situații și, până în prezent, nu a fost necesară obținerea dreptului de acces cu ajutorul instanțelor de judecată.
Ținând cont de faptul că un proces de recuperare a datoriilor durează mult timp, angajații cărora nu li s-a permis accesul la rețeaua internă de apă a datornicului au găsit o altă soluție, pentru a închide apa.
„Colegii noștri din Întorsura Buzăului au ales altă cale, și anume: au spart trotuarul cât mai aproape de gardul casei clientului și au săpat până când au deconectat consumatorul de la rețeaua principală. Această soluție prezintă un dezavantaj major pentru client, care trebuie să suporte costurile pentru spargerea trotuarului, săpături, lucrările la conductă și aducerea acesteia la starea inițială, în cazul în care a refuzat accesul reprezentanților furnizorului de servicii. Costul în cazul spargerii și reparării asfaltului este unul considerabil, ajungând cu ușurință la 8.000 de lei, iar până când clientul nu își achită datoria și costul lucrărilor aferente, nu va fi reconectat la rețeaua de apă”, se arată în comunicatul transmis către Mesagerul de Covasna, de Biroul de presă al Gosp-Com.
Reprezentanții societății precizeară că procesul de recuperare a datoriilor acumulate de o parte dintre consumatori, continuă.
„La nivelul întregului județ, restanțele neachitate între 30 și 90 de zile de lei au fost reduse cu 261.000 de lei, ajungându-se la aproximativ 527.000 de lei, din care 242.000 de lei sunt datorii acumulate la Sfântu Gheorghe.În cazul datoriilor care depășesc un an, restanța a scăzut cu 185.000 lei, datoria totală la nivelul județului depășește 1.815.000 lei, din care 696.000 lei sunt datoriile locuitorilor din Sfântu Gheorghe, iar asociațiile de proprietari au, în prezent, peste 553.000 lei, datorii care depășesc un an. În cazul în care asociațiile de proprietari din municipiu nu își vor îndeplini angajamentele asumate prin contract în vederea rambursării datoriilor, luna viitoare ar putea avea loc din nou întreruperi de apă”.
Maria Crețu-Graur
Sursa foto: https://stiriletransilvaniei.ro/