Comuna Chichiş urmează să primească certificatul ISO 9001 „din clipă în clipă”, după ce, în acest sens, în cadrul Programului Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, s-a obţinut finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea serviciilor publice furnizate de comuna Chichiş, judeţul Covasna şi comunele Bod, Cristian, Hălchiu, Sânpetru, Prejmer, Târlungeni şi Vulcan din cadrul Agenţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă Braşov”: „Este vorba de un proiect de  lungă durată, de 18 luni, un proiect început anul trecut. Grupul ţintă este reprezentat de 387 de funcţionari publici şi personal contractual din 8 primării: Chichiş, Bod, Cristian, Hălchiu, Sânpetru, Prejmer, Tărlungeni, Vulcan, în care s-a implementat şi s-a certificat sistemul de management al calităţii”, ne-a precizat viceprimarul comunei Chichiş, Taraş Silviu.

„Suntem preocupaţi de îmbunătăţirea continuă a sistemului”

Certificarea ISO constă, în acest caz, în aplicarea unui sistem standardizat de funcţionare a instituţiilor publice. Prin această certificare solicitantul poate, pe de o parte, să-şi îmbunătăţească relaţiile de afaceri, şi pe de altă parte, să-şi crească eficienţa şi veniturile, să facă mai puţine erori de producţie, dar şi să-şi îmbunătăţească relaţiile cu furnizorii şi consumatorii. Concret, prin obţinerea certificatului ISO 9001, se dovedeşte calitatea serviciilor, produselor şi managementului, iar acest lucru influenţează calitatea celorlalte produse şi procese ale organizaţiei, factor decisiv în activitatea oricărei societăţi existente în economia reală: „Certificarea înseamnă mai multe lucruri: în primul rând, înseamnă o dovadă a faptului că serviciile efectuate de instituţia noastră, deci Primăria Chichiş, sunt conforme cu standardele internaţionale (…) Implementarea sistemului nu înseamnă numai faptul că instituţia funcţionează corect. Înseamnă faptul că noi suntem preocupaţi de îmbunătăţirea acestui sistem de servicii furnizate cetăţenilor şi clienţilor, şi faptul că prin acest sistem putem identifica acele lipsuri şi le putem îmbunătăţi”, a explicat viceprimarul.

Potrivit acestuia, proiectul presupune şi participarea la cursuri de perfecţionare pentru funcţionari publici şi pentru personal contractual – cursuri privind gestionarea serviciilor publice, dezvoltarea durabilă şi egalitatea de şanse, programe cu finanţare nerambursabilă pentru autorităţile publice din mediul rural, cu un lector cu experienţă în politicile administrative din Uniunea Europeană: „Deci nu a fost vorba numai de cursuri de audit intern de exemplu, ci au fost şi cursuri de expert achiziţii publice, auditor intern pentru sistemul de management al calităţii şi încă  alte patru cursuri, ceea ce a însemnat că, de exemplu, în cazul nostru, al comunei Chichiş, funcţionarii publici şi contractuali au participat fiecare la cel puţin 3 cursuri de perfecţionare la care au fost şi certificaţi, deci au dat examen şi nu au primit numai diplome de participare”, a precizat Taraş Silviu.

În plus, în cadrul proiectului, au fost achiziţionate un videoproiector, un ecran de proiecţie, un laptop şi aplicaţii informatice ca: Registrul Cadastral, Managementul documentelor şi Evidenţa populaţiei. Şase funcţionari publici au fost instruiţi să lucreze cu aceste aplicaţii.

Se aşteaptă cu nerăbdare primirea certificatului

Deşi în cadrul proiectului s-au realizat deja multe lucruri, „ceea ce înseamnă, de fapt, pentru noi sursa de mândrie, este Certificarea ISO”, precizează videprimarul Taraş Silviu.Cu toate că la începutul lunii iulie a avut loc vizita de evaluare în vederea certificării, certificatul nu a fost primit încă, deoarece se aşteaptă primirea raportului de audit extern, care ar fi trebuit să fie trimis de evaluatori încă de săptămâna trecută. Există totuşi speranţe ca în cursul acestei săptămâni certificatul să ajungă la Primăria Chichiş.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail