. . Rata de promovare este mai mare în primul semestru al acestui an şcolar faţă cea înregistrată în primul semestru al anului şcolar trecut, conform datelor Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna. Și în ceea ce privește situația elevilor corigenți și a celor cu neîncheiați la diverse materii, rezultatele sunt mai bune, arată informațiile oferite de conducerea instituției.
O analiză a primului semestru şcolar a fost prezentată miercuri de către conducerea Inspectoratului Școlar (ISJ) Covasna, în cadrul unei conferințe de presă.
În ceea ce privește promovabilitatea, datele ISJ Covasna arată că peste 86% din totalul elevilor din județ au promovat primul semestru al acestui an, procentul fiind mai ridicat decât cel înregistrat în primul semestru al anului școlar anterior.
„Avem rezultate pozitive, în sensul că în anul școlar trecut, la sfârșitul semestrului I, promovabilitatea la nivel de județ a fost 85,66%, iar în acest an școlar, la sfârșitul semestrului avem 86,63%. Procentul de promovabilitate este mai mare, nu cu mult, dar este un semn bun.” – a declarat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, prof. Kiss Imre.
Acesta a menționat că și procentul elevilor corigenți este mai mic, dar și cel al elevilor neîncheiați:
„Și la corigențe avem procente mai mici. Avem 9,45% corigenți în acest an școlar, cu 0, 7 % mai puțin decât în anul școlar trecut. A scăzut și procentul elevilor neîncheiați, față de anul școlar trecut, nu mult – cu 0,2%, deci avem 3,01% neîncheiați.” –a spus inspectorul general al ISJ Covasna. Acesta a menționat că procentul elevilor cu nota scăzută la șapte și sub șapte la purtare este similar celui de anul trecut, adică 4,13%.
Rezultate la olimpiade și concursuri școlare
Inspectorul școlar general, prof. Kiss Imre, a precizat că rezultate pozitive s-au înregistrat și în ceea ce privește olimpiadele și concursurile școlare derulate în cadrul primului semestru din anul școlar curent. Datele ISJ Covasna arată că peste 250 de elevi din județ au participat la concursuri naționale și aproximativ 70 au obținut și premii sau mențiuni.
„Am avut și olimpiade, concursuri școlare la care au participat destul de mulți elevi. Pe parcursul semestrului I, la noi în județ s-au organizat patru olimpiade, concursuri zonale, la care au participat 1.647 de elevi. Am avut și șapte olimpiade, concursuri județene la care au participat 1.479 de elevi și două concursuri naționale – de limba maghiară (…). 252 de elevi covăsneni au participat la opt concursuri naționale și au obținut în total, 10 premii I, 10 premii II, 17 premii III, 30 de mențiuni și 3 premii speciale. Deci, iată că efortul depus în plus față de cum trebuie să se pregătească ei zilnic la școală, atât efortul depus de colegii profesori, cât și de elevii dornici să învețe (…), are roadele sale și în continuare, cred că raportat la numărul elevilor, județul Covasna stă între județele fruntașe, din top (n.r. – în ceea ce privește rezultatele la concursuri și olimpiade școlare). Avem puțini elevi, însă numărul premiilor obținute, raportat la numărul elevilor este destul de mare (…).” – a spus inspectorul școlar general al ISJ Covasna, prof. Kiss Imre.
Mai puține clase de învățământ simultan, mai multe clase sub efective sau cu supra efective
Analiza prezentată a cuprins și situația claselor cu învățământ simultan. Din datele ISJ Covasna reiese că în acest an școlar, numărul claselor în regim simultan (cu predare simultană) este mai mic față de cel din anul școlar anterior.
Aceeași sursă arată că numărul claselor supra efective și sub efective este mai mare în acest an școlar.
„În acest an școlar, numărul claselor cu învățământ simultan a scăzut. Față de anul școlar trecut, când am avut 198 de clase, anul acesta avem 141 de clase simultane. La supra efective, avem o creștere. Astfel, față de anul școlar trecut când am avut 61 de clase cu supra efective, acum avem 88 de clase peste efective, desigur, aprobate (…). Numărul claselor cu efective mai mici decât cele legale – sub efective – este mult mai mare. Anul școlar trecut aveam 23 de astfel de clase și în acest an școlar avem 49, tot cu aprobare. Deci, numărul claselor simultane a scăzut, dar a crescut cel al claselor supra efective și sub efective. Deci, e clar că supra efectivele le avem la nivelul orașelor și mai ales la învățământul primar și preșcolar, dar și la învățământul liceal teoretic (…).” – a spus inspectorul general Kiss Imre.
Elevi neșcolarizați
Analiza ISJ Covasna a cuprins și situația elevilor neșcolarizați în primul semestru al acestui an școlar. Datele arată că 208 elevi din județ au abandonat studiile, în perioada de referință.
„Elevi neșcolarizați, deci care s-au înscris, dar nu s-au prezentat sau s-au prezentat o zi- două și apoi n-au mai venit (n.r. la școală sau la grădiniță), sunt 208, la nivel de județ – care sunt înscriși, dar nu frecventează deloc – ceea ce înseamnă 0,89% din totalul elevilor. Majoritatea dintre aceștia sunt copii proveniți din familii rome (…), și sunt, mai mult, în clasa pregătitoare, clasa a V-a de exemplu, și câțiva în clasele a IX-a – deci la început de nivel de studiu – și mai ales, sunt repetenți.” – a spus inspectorul general al ISJ Covasna, prof. Kiss Imre.
Ana Alina Costache
Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail