Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna a anunțat că a centralizat și a analizat rezultatele la simulările examenului de Bacalaureat și ale Evaluării Naționale, desfășurate la nivelul școlilor, și a transmis câteva recomandări. Printre acestea se numără organizarea, pe parcursul anului școlar a altor simulări la nivelul școlii, continuarea rezolvării de teste după modelul celor de examen, precum și explicarea modalităților de evaluare conform baremelor, întocmirea unui plan de activități remediale pentru îmbunătățirea rezultatelor.

„Pe parcursul Modului 2, la solicitarea ISJ Covasna, unitățile de învățământ cu clase a VIII-a și a XII-a au organizat la nivelul școlii simulare la disciplinele obligatorii din cadrul examenelor naționale – limba și literatura română, matematică, limba și literatura maghiară pentru Evaluarea Națională (EN) VIII, respectiv limba și literatura română, limba și literatura maghiară, matematică, istorie – pentru examenul de bacalaureat. În unele licee s-a organizat simulare și la disciplinele la alegere (biologie, geografie, chimie, fizică, informatică, sociologie, psihologie).”- a informat IȘJ Covasna.

Potrivit aceleiași surse, scopul acestor simulări a fost familiarizarea elevilor cu condițiile de examen, cu modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise și mai ales stabilirea nivelul de pregătire al elevilor în acest moment, precum și conceperea unor activități remediale în vederea asigurării unui progres al elevilor în ceea ce privește pregătirea pentru examenele naționale din anul școlar 2022-2023. Subiectele elaborate pentru simulare au respectat structura valabilă a subiectelor de examen.

„Printr-o adresă a IȘJ Covasna, au fost solicitate școlilor informații referitoare la numărul elevilor prezenți la simulare, numărul elevilor cu note sub 5, numărul elevilor cu note între 5.00 și 5.99 (numai la clasa a XII-a), numărul elevilor cu note peste 5, respectiv numărul elevilor cu note între 6.00 și 10 (numai la clasa a XII-a), precum și procentul de promovare pe clasă. De asemenea, au fost solicitate subiectul și baremul aplicate în fiecare situație. Astfel, s-au obținut informații din cele 85 de școli cu clase terminale (centre financiare și structurile arondate, școli gimnaziale și licee) în care s-au desfășurat simulări. Menționăm faptul că au fost organizate simulări în toate școlile care au clase terminale. Statistica realizată în urma informațiilor centralizate reflectă prezența elevilor la simulările examenului de evaluare națională organizate în fiecare unitate de învățământ și rezultatele în procente la disciplinele la care s-a susținut simulare.”- au transmis reprezentanții IȘJ Covasna.

Rezultatele simulării examenului de Bacalaureat, de la nivelul școlilor: matematica, disciplina care pare să fi ridicat probleme

Mai exact, conform statisticii transmise de IȘJ Covasna, în ceea ce privește simularea examenului de Bacalaureat organizată la nivelul școlilor, pe probe, datele arată că: la simularea la limba și literatura română, din totalul celor 1135 elevi înscriși în catalog, au fost prezenți 1092 (adică 96,21%). Din totalul acestora, 183 au obținut note între 5 și 5,99, 474 au obținut note de 6 sau peste 6 la simulare, iar procentul de promovare, la această probă, a fost 60,16%. La simularea probei de limba și literatura maghiară, din totalul celor 753 elevi înscriși în catalog, au fost prezenți 725 (96,28%). Dintre aceștia, 132 au obținut note între 5 și 5,99,  473- note de 6 sau peste 6, astfel că procentul de promovare la simulare a fost 83,45%. La matematică, din totalul celor 646 candidați prezenți, 612 au susținut simularea probei (94,74%), iar 87 au obținut note între 5 și 5,99 și 190 de elevi au obținut note de 6 sau peste 6, procentul de promovare la simularea acestei probe fiind 45,26%.

La simularea la istorie au participat 475 elevi din totalul celor 498 înscriși în catalog (procentul de prezență fiind 95,38%). Din totalul elevilor participanți, 89 au obținut note între 5 și 5,99 și 239 de elevi au obținut note de 6 sau peste 6, procentul de promovare fiind de 69,05%. La simularea disciplinelor de la proba E)d) au participat 616 elevi, din totalul celor 646 înscriși în catalog (procentul de prezență fiind de 95,36%). 93 elevi au obținut note între 5 și 5,99, iar 281 au obținut note de 6 sau peste 6, astfel că procentul de promovare la simularea acestei probe a fost 60,71%.

Rezultatele simulării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a: limba și literatura română, disciplina la care s-a înregistrat un procent de promovare mai scăzut

În ceea ce privește simularea Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a, organizată la nivelul școlilor, datele centralizate de IȘJ Covasna arată că: la simularea probei de limba și literatura română au participat 1725 de elevi (89,66%), din totalul celor 1924 înscriși în catalog. Procentul de promovare, calculat din cei prezenți a fost 49,68% (857 din totalul elevilor prezenți obținând nota 5 sau peste 5). La matematică, din totalul celor 1924 elevi înscriși în catalog, au participat 1738 (90,33%), iar 895 au obținut note de 5 sau peste 5 (astfel că procentul de promovare la simularea acestei probe a fost de 51,50%, calculat din cei prezenți). La limba și literatura maghiară, din totalul celor 1330 elevi înscriși în catalog, au participat 1214 (91,28%), iar din totalul celor prezenți, 1000 au obținut nota 5 sau peste 5 (procentul de promovare la această probă, calculat din cei prezenți, fiind de 82,37%).

După centralizarea și analizarea rezultatelor, IȘJ Covasna a transmis o serie de recomandări:

„În urma analizei rezultatelor, recomandăm directorilor și cadrelor didactice să inițieze ședințe cu părinții în care să prezinte rezultatele obținute la simulare, precum și organizarea pe parcursul anului școlar a altor simulări la nivelul școlii. De asemenea, se recomandă continuarea rezolvării de teste după modelul celor de examen, precum și explicarea modalităților de evaluare conform baremelor, întocmirea unui plan de activități remediale pentru îmbunătățirea rezultatelor.”- a informat IȘJ Covasna.

Simulări la nivel național, în luna martie

Reprezentanții instituției au reamintit că în perioada 20-22 martie 2023 se va desfășura simularea la nivel național a examenului de Evaluare Națională pentru elevii claselor a VIII-a, iar în perioada 27-30 martie 2023 simularea probelor obligatorii ale examenului de bacalaureat.

Conform calendarului, simularea Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a se va desfășura astfel: în 20 martie- proba scrisă la limba și literatura română; în 21 martie – proba scrisă la matematică; în 22 martie -proba scrisă la limba și literatura maternă, în 29 martie urmând să se realizeze comunicarea rezultatelor.

În ceea ce privește simularea națională a examenului de Bacalaureat, aceasta va începe în 27 martie, cu proba E)a) – proba scrisă la limba și literatura română. În 28 martie este programată simularea probei scrise E)c) – proba obligatorie a profilului; în 29 martie – proba scrisă E)d)- proba la alegere a profilului și a specializării; în 30 martie – proba scrisă E)b)- la limba și literatura maternă. Comunicarea rezultatelor este programată pentru data de 6 aprilie.

Conform Ordinului privind organizarea simulării evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2022—2023, rezultatele obținute de elevi la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2022—2023, sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. Potrivit aceleiași surse, notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

Lista conținuturilor pentru simularea probelor scrise ale examenului de Bacalaureat și ale Evaluării Naționale poate fi consultată accesând: https://www.rocnee.eu/images/rocnee/fisiere/examene/Ordin_nr_3138_07022023_simulari_nationale.pdf.

Ana CIORICI COSTACHE

Sursa foto:

https://www.topeducationdegrees.org/proven-reasons-to-write-by-hand/

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail