Astăzi începe Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a II-a, cu proba la limba română (scris –citit).

În perioada 28 mai -6 iunie (a.c.) se desfășoară Evaluarea Națională a claselor a II-a, a IV-a și a VI-a. 

 Primii evaluați au fost elevii de clasa a IV-a. Săptămâna trecută, în data de 28 mai, ei au susținut proba la Limba română, în data de 29 mai – proba la matematică, iar vineri, în data de 30 mai- cea la limba maternă.

Săptămâna aceasta are loc Evaluarea Națională (EN) pentru elevii de clasa a II-a. Astăzi, 2 iunie, ei vor susține proba la limba română (scris –citit), mâine, 3 iunie – cea la limba maternă (scris- citit), iar în 4 iunie – la matematică.

Durata alocată rezolvării testelor de evaluare este de câte 25 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Naţională (EN) la clasa a II-a.

La clasa a VI-a, evaluarea va avea loc în 5 iunie – proba de Limbă şi comunicare – şi în 6 iunie – proba la Matematică şi Ştiinţe ale naturii. Pentru fiecare test administrat la EN la clasa a VI-a, durata alocată va fi de 60 de minute.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educației Naționale, postat pe site-ul www.edu.ro, sensul acestor evaluări îl reprezintă, deopotrivă, analizarea corectă a sistemului de învăţământ şi începutul creşterii performanţei şcolii româneşti”.

În condiţiile în care prima evaluare națională a elevilor, de la intrarea lor în sistemul de învăţământ, se face abia la finalul clasei a VIII-a, introducerea acestor evaluări, prevăzute de Legea Educaţiei Naţionale, oferă un tablou foarte clar legat de nivelul de pregătire al elevilor în diferite momente. Fiind vorba despre o testare la nivel naţional, datele obţinute permit realizarea de diagnoze şi comparaţii mult mai fidele în raport cu cele realizate în urma evaluărilor individuale de la clasă. După aplicarea testelor, vor exista date transversale care vor permite identificarea din timp a problemelor şi corectarea lor particularizată, astfel încât, la finalul clasei a VIII-a, performanțele să se îmbunătăţească. Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a urmează modelul testelor internaţionale. Ele introduc, de fapt, un sistem de pregătire a elevilor, obişnuindu-i cu examenul de la finalul ciclului gimnazial. Testele aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate şi nu pun accent pe memorare şi reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza şi corela informaţiile pe care le-a acumulat până la un anumit moment. De asemenea, ele orientează şcoala românească pe drumul corect al modernizării şi al adaptării la nevoile societăţii contemporane”, se arată în comunicatul de presă.

Conform sursei citate, evaluările nu vor avea ca finalitate o notă în catalog. Ele vor oferi profesorilor, elevilor şi părinţilor informaţii concludente despre nivelul de pregătire şi despre ceea ce trebuie îmbunătăţit.

La nivel naţional, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluări pe fiecare competență, pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, ce va sta la baza măsurilor ce vor trebui adoptate în vederea remedierii deficienţelor. Este pentru prima dată când se acţionează în mod riguros, sistematic şi profesionist pentru creşterea performanţei sistemului de educaţie”, se arată în comunicat.

Informații suplimentare privind Evaluarea Națională la sfârșitul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a pot fi aflate accesând site-ul MEN – www.edu.ro sau site-ul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, www.isj.educv.ro.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail