Operatorul regional de apă şi canalizare Gospodăria Comunală SA a anunţat că va acorda compensaţii consumatorilor din oraşul staţiune Covasna, care au rămas fără apă timp de aproape trei zile din cauza avariilor de pe reţea.

Managerul companiei, Koszokar Attila, a menţionat că aceştia vor primi o reducere de 10% la următoarea factură de apă.

Acesta a precizat, totodată, că problemele apărute pe reţeaua de alimentare în perioada 23-25 noiembrie, în urma cărora partea superioară a oraşului a rămas fără apă, au fost provocate de precipitaţii şi exploatările forestiere din zonă, dar şi de defecţiunile de la sistemul de aducţiune şi de la rezervorul de apă.

„Prima problemă pe care aproape toţi consumatorii din Covasna au observat-o este turbiditatea apei. Apa a devenit foarte tulbure, deşi a rămas potabilă. Problema este cauzată de combinaţia dintre precipitaţii şi exploatările forestiere, deoarece staţiunea Covasna îşi obţine apa, în principal, din Bâsca, adică din apele de suprafaţă, şi nu din puţuri forate, aşa cum se întâmplă în cazul altor aşezări din judeţ (…) Alte două avarii produse în vecinătatea Bisericii Ortodoxe au creat, de asemenea, probleme, fiind afectat sistemul de aducţiune. Adevărata problemă, însă, a apărut la rezervorul de apă din zona Cerăt: atunci când rezervorul s-a umplut, s-a dovedit că supapa care permite curgerea apei se rupsese, astfel că apa nu putea curge cu o viteză care să îi permită să ajungă la consumatori, iar presiunea era insuficientă pentru a duce apa până la etajele superioare sau până în aşezarea cea mai înaltă, în Voineşti”, se arată într-un comunicat de presă, remis marţi AGERPRES.

Kozsokar Attila a menţionat că Gospodăria Comunală va încerca să atragă fonduri europene pentru a rezolva problema turbidităţii apei, prin instalarea unui rezervor de stocare de mare capacitate care să alimenteze oraşul în perioada în care apa este tulbure.

„În primul rând, dorim să ne cerem scuze faţă de persoanele afectate pentru cele întâmplate (…) Considerăm că în astfel de situaţii este important să facem un gest concret faţă de consumatorii noştri. Colegii noştri lucrează la identificarea zonelor afectate, iar localnicii vor primi o reducere de 10% la următoarea factură de apă”, a menţionat directorul companiei.

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail