În perioada 3-7 martie (a.c) s-a desfăşurat simularea naţională a probelor scrise ale examenului de Bacalaureat, pentru elevii de clasa a XI-a şi a XII-a, din anul școlar 2013-2014. Rezultatele obţinute au fost date publicităţii vineri, de Ministerul Educaţiei Naţionale.

 

Ministerul Educaţiei Naţionale a transmis vineri, printr-un comunicat de presă, că a  centralizat datele privind rezultatele probelor susţinute în cadrul simulării naţionale pentru examenul de Bacalaureat, atât pentru elevii clasei a XI-a, cât şi pentru elevii clasei a XII-a.

În comunicatul de presă se arată că scopul organizării de către MEN a simulării probelor scrise de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, a fost, „pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, de a ajuta elevii să conştientizeze nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final”.

„Noutăţile pe care MEN le-a adus în acest an au fost (1) includerea elevilor de clasa a XI-a în cadrul simulării şi (2) faptul că subiectele pentru probe au fost unice, la nivel naţional. Subiectele au fost diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, şi au fost realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în conformitate cu modelele de examen publicate încă din luna noiembrie 2013 pe site-ul www.edu.ro”, se arată în comunicatul de presă al MEN.

Rezultatele la nivelul județului Covasna

În judeţul Covasna, elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel:  46, 15% la Limba și literatura română; 64, 19%  la Limba și literatura maternă; 45, 10% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) şi 59,43% la proba la alegere a profilului.

Mai exact, la Limba şi literatura română, dintre cei 1.443 de elevi evaluaţi, 666 au luat note peste 5 şi 777 au luat note sub 5; la proba scrisă la Limba maternă, dintre cei 1008 evaluaţi, 647 au obţinut note peste 5 şi 361- note sub 5. La proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) au fost evaluaţi 1448 elevi, dintre care 653 au obţinut note peste 5 şi 795 au obţinut note sub 5; iar la proba la alegere a profilului şi specializării, dintre cei 1378 de elevi evaluaţi, 819 au obţinut note peste 5 şi 559 au obţinut note sub 5.

Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere. Aceştia au susţinut proba la limba şi literatura română, la limba maternă şi proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie). La istorie, ei au susţinut proba în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, şi nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de Bacalaureat.

Conform datelor centralizate de MEN, elevii covăsneni de clasa a XI-a au obţinut următoarele rezultate: la Limba şi literatura română, din cei 1.515 de elevi evaluaţi, 559, adică un procent de 36, 90%, au obţinut note peste 5. La proba scrisă la Limba maternă au fost evaluaţi 1.057 elevi. Dintre aceştia, 645 – un procent de 61,02% au obţinut note peste 5; iar la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie), din cei 1501 de elevi evaluaţi, 625- un procent de 41.64%-  au obţinut note peste 5.

Rezultatele la nivel național

La nivel național, conform comunicatului transmis vineri de MEN, elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel: 52,8% la Limba română, 67,78% la Limba maternă, 42,51% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) şi 53,92% la proba la alegere a profilului.

Potrivit comunicatului, situaţia pentru clasa a XI-a se prezintă în felul următor: la proba de Limba română – 44,22% dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba maternă – 62,42%, iar la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) – 36,32%

Conform MEN, rezultatele obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014 nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail