Numărul utilizatorilor activi a crescut în decurs de un an, de la 18.000, câți erau înregistrați în luna octombrie 2016, la aproximativ 25. 000 de utilizatori estimați în prezent. În total sunt înregistrate 27.000 de carduri, dar circa 7,5% din utilizatori folosesc acest card doar ocazional, sau încă nu l-au folosit deloc.
După cum se arată pe site-ul Fundației Comunitare Covasna, www.hka.ro, cardul Comunitar este un card de fidelitate care pune accent pe dezvoltarea comunităţii locale. Prin utilizarea lui cumpărătorul beneficiază de 1% discount pentru produsele cumpărate iar magazinul partener dublează această valoare, contribuind cu încă 1% la fondul comunitar operat de Fundaţia HKA. Fondul este folosit pentru susţinerea iniţiativelor comunitare.
În urma folosirii cardului, în fondul comunitar intră între 15.000 și 16.000 de lei lunar, bani care sunt reinvestiți în comunitate prin intermediul unor programe de finanțare. Spre exemplu, programul „Mai mult decât un loc pe hartă”, lansat luni, 18 septembrie 2017, este finanțat în totalitate din sumele provenite în urma utilizării de către locuitorii județului a cardurilor comunitare. În ceea ce privește cel de-al doilea program lansat de către Fundația Comunitară în această săptămână, bursa de sprijin pentru elevi și studenți talentați, aproximativ 90% din suma totală, de 60.000 de lei, provin din fondurile generate de utilizarea acestor carduri, restul de 10% fiind acoperiți prin contracte de sponsorizare încheiate cu diferiți agenți economici din zonă, sau prin vânzarea de materiale video cu meșteșuguri tradiționale.
Cardul comunitar a fost lansat în anul 2010, iar de atunci a cunoscut o creștere continuă a numărului de utilizatori, ceea ce a dus și la o creștere exponențială a numărului de beneficiari ai programelor de finanțare demarate de Fundația Comunitară.
Parteneri ai programului sunt unități de consum, de pe raza județului Covasna: lanțul de magazine și restaurante „Bertis”, depozitul de materiale de construcții „Orex”, farmaciile „Hermann” din Baraolt, respectiv „Salvia” din Sfântu Gheorghe, firma „H-Press”, agenția de turism „Transilvania Tourist Service”, din Sfântu Gheorghe, centrul medical „Pro Vitam,” rețeaua de magazine alimentare „Bani Market”.
Directorul executiv al Fundației Comunitare Covasna, Bereczki Kinga, a precizat că „este adevărat că acest card comunitar funcționează cel mai bine în unitățile <<Bertis>>, însă și ceilalți parteneri sunt foarte activi și ne sprijină financiar. Din când în când investesc financiar și în fondul comunitar, respectiv când avem un program social, se implică activ în realizarea acestuia. La acțiunea <<Pedalează pentru un scop bun>> aceste firme partenere au oferit premiile care se acordă în cadrul programului. Contribuie și la fondul de talente, cu sume de bani, care se realizează prin contracte de finanțare.”
În ceea ce privește noutăți ale programului „Carduri comunitare”, anul acesta a fost lansată și o aplicație pentru utilizatorii de telefoane mobile cu sistem de operare Android, care însă nu a avut succesul așteptat de către inițiatori. În această privință, comitetul de conducere al Fundației Comunitare are în plan pentru anul următor dezvoltarea unei strategii ce va viza un grup țintă cu mare potențial de consum: tinerii.
Oana-Mihaela Bărzic
Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail