O firmă din Sfântu Gheorghe a deschis, recent, la Sfântu Gheorghe, un magazin de dulciuri.  Ciocolată în diverse arome, mărimi, forme și multe alte bunătăți pot fi găsite acolo.

Am descoperit magazinul zilele trecute. Mergeam cu pașii grăbiți de aerul rece, rezumând în gând activitățile pe care trebuia să le realizez în acea zi. Atenția mi-a fost deodată atrasă de o vitrină, o vitrină colorată. Am pășit înăuntru…  se auzeau colinde, iar în fața ochilor se desfășura o mare de dulciuri: pachete cu diferite figurine de ciocolată, bomboane de pom, ciocolată caldă – ce poate fi servită acolo, pe loc, în spațiul amenajat; ciocolată pentru diabetici, praline realizate manual – cu diferite umpluturi și alte dulciuri.  Nu, nici Moș Crăciun și nici Moș Nicolae nu s-au mutat în Sfântu Gheorghe, deși, mă așteptam să apară deodată, de undeva. Personalul magazinului m-a întâmpinat imediat. Am dorit să mi se prezinte câteva produse și mi s-au oferit informații cu multă răbdare. Apoi, am dorit să aflu mai multe despre oamenii din spatele acestei activități.

Așa am ajuns să stau de vorbă cu managerul general al „Choco Pack”, Héjja Andrea.

Ciocolată de la Sfântu Gheorghe, pe rafturile magazinelor din țară, dar și din străinătate

Povestea „Choco Pack” a început cu ani în urmă, când Héjja Dezső și Héjja Andrea, doi soți din Sfântu Gheorghe, au decis să își deschidă o firmă de producție de dulciuri, alături de un prieten  -inginer – din Ungaria care și-a pus la dispoziție experiența sa de o viață în industria dulciurilor:De fapt, din anul 1994, noi am avut o firmă de distribuție, import – export alimente – <<Aquaris Veritas>> – înființată de soțul meu – firmă care a avut o linie foarte frumoasă pregătită pentru sezon. Era o cerință enormă pentru produsele de sezon, în țară nu prea erau aceste produse, iar noi încercam să aducem din import. Am și adus o perioadă foarte lungă produse din import, am făcut contracte, aveam o piață frumoasă, dar ne-am trezit că fabricile de unde ne aprovizionam cu ciocolată și cu dulciuri au început să –și închidă, una după alta, porțile. Astfel, am ajuns în situația în care aveam piață foarte frumoasă și nu aveam ce produse să vindem. Și atunci ne-a venit ideea să ne apucăm de producție.  Eu lucram  atunci  în alt domeniu de activitate – în învățământ, un domeniu ce mi-a fost foarte drag – dar am decis să vin lângă soțul meu și să creăm o afacere familială (…). Aveam un prieten, cu care colaboram și înainte – un domn din Ungaria care este inginer de meserie și care toată viața a avut activitate în domeniul dulciurilor, și l-am rugat să vină să ne asociem și să încercăm să facem împreună o firmă de producție dulciuri, care la început, chiar s-a axat doar pe dulciuri de sezon. Deci, de fapt în 2008 am făcut firma <<Choco Pack>> și am muncit din greu…am cumpărat din străinătate, de peste tot de unde am găsit, le-am pus în ordine. Majoritatea produselor erau făcute manual”, își amintește Héjja Andrea, directorul general al „Choco Pack”.

 

„Avem peste 100 de produse și în fiecare este munca și sufletul nostru și al echipei noastre”

De atunci, firma s-a dezvoltat, de la an la an, portofoliul de produse a crescut, ajungând să cuprindă nu doar dulciuri de sezon – bomboane de pom, figurine de Crăciun, de Paște sau de Ziua Îndrăgostiților, ci și produse de zi cu zi, și chiar și produse personalizate realizate la comandă:

„La început am avut vreo cinci sortimente de bomboane de pom și vreo zece sortimente de figurine de diferite modele. Apoi am diversificat gama. În primii ani am cumpărat și ambalajele de la alte fabrici, apoi ne-au făcut grafica proprie, cu ambalajul propriu, am creat identitatea vizuală. Pot să spun că, în continuu, din 2008, am făcut ceva nou… ne-am dezvoltat, am cumpărat câte un utilaj nou, am avut aici un depozit în care am început de fapt producția, apoi am închiriat și alt spațiu, am mai cumpărat un teren și acum avem o hală destul de mare. Anul acesta am achiziționat încă două linii de producție (…) și în fiecare an am mai adăugat ceva la portofoliul nostru. Acesta este destul de variat și cuprinde produse de la calitatea medie, la calitatea excelentă, deoarece avem și bombonele pe care le realizăm cu mâna, deci deserturile cu lichior, cu creme. Avem o gamă foarte diversificată și vrem să ne dezvoltăm în continuare. Practic, avem peste 100 de produse și în fiecare este munca și sufletul nostru și al echipei noastre”, spune Héjja Andrea.

O echipă dragă, de care se mândrește. Aceasta este compusă, momentan, din aproximativ 70 de persoane – deoarece echipei permanente i s-au alăturat și alți oameni, fiind sezonul sărbătorilor.

Produse covăsnene, calitate europeană . .

Dulciurile „Choco Pack” se pot găsi în magazinele din județ, din țară, dar și din străinătate.

„Produsele noastre se pot găsi peste tot în magazinele multinaționale și avem și export. Anul acesta am avut și export în Canada, deci produsele noastre au ajuns până în Canada – nu cantitate multă, dar am dus și acolo. Pentru noi este o realizare foarte frumoasă (…). Și în Europa – în Ungaria, Slovacia, Spania, Italia se găsesc produsele noastre și cred că este o realizare foarte frumoasă… Și calitativ suntem la nivelul produselor europene”, spune Héjja Andrea.

Ciocolata este adusă din țări cu renume în această industrie, însă este pregătită după rețetele „Choco Pack”. La Sfântu Gheorghe, aceasta se topește şi se prelucrează fie manual, de mâinile dibace ale angajaților, fie cu utilaje.

„Materialele le cumpărăm și noi din străinătate, avem și furnizori din România, dar ciocolata o aducem din țări cu renume și de calitate, de unde știm sigur că este calitate. Noi cumpărăm ciocolata gata făcută, de la firme belgiene, elvețiene. De fapt, firmele de la care noi comandăm, fac această ciocolată numai pentru noi și după rețeta noastră. Noi le trimitem rețeta, ingredientele, după care primim ciocolata conform comezii, o încălzim, o topim și o prelucrăm”, precizează Héjja Andrea.  În viitor, compania își dorește să se dezvolte și să prepare ciocolata, aici.

Accent pe calitate

Produsele sunt testate și abia apoi ajung pe rafturile magazinelor.

„Este importantă pentru noi oferirea produselor delicioase şi de calitate ridicată.  Noi nu vrem să avem cele mai ieftine produse și să fim peste tot, ci ne dorim, mai ales, să oferim calitate cât mai bună. Normal că astfel crește și prețul, dar nu avem ce face… Spre exemplu, noi punem în bomboane cocos. Am putea pune aroma de cocos, dar atunci nu mai iese ceea ce am vrut noi. Totodată, cred că atu-ul nostru este că mereu avem produse proaspete. Noi nu le ținem de la un an la altul pe rafturi, deși sigur că au termen de valabilitate (…). Ne dorim să oferim produse proaspete. La noi, într-o zi vine bomboana de pe linie (nr. – linia de producție) și în cealaltă zi aproape că este în magazin, deci nu vrem să le ținem jumătăți de an pe raft și să se învechească”, accentuează Héjja Andrea.

Solicitări multe, pentru sărbători

În această perioadă, în preajma sărbătorilor, cererea pentru ciocolată este crescută. Practic, producția „Choco Pack” s-a dublat: „Încă noi nu simțim că am ajuns la finalul anului. Noi încă lucrăm la foc continuu, suntem în plinul activității. În mod normal, producem cinci tone de dulciuri pe zi, iar în această perioadă, zece tone. Am crescut și numărul angajaților, deci avem cam 30 de oameni avem angajați pe sezon și chiar am lansat un utilaj cu care putem să producem în paralel”, spune Héjja Andrea.

Produsele cele mai căutate acum sunt bomboanele de pom și pachețelele cu figurine, cu ciocolățele, precizează ea:  „Avem vreo opt sortimente (n.r. – specifice sărbătorilor), ale căror prețuri pornesc de la 2-3 lei, până la 10-15 lei. Încercăm să mai diversificăm și în fiecare an, să oferim pentru toți ceea ce și-ar dori”, subliniază Héjja Andrea.

 

Realizări…și planuri de viitor

Am rugat-o să ne spună care sunt cele mai frumoase realizări de până acum și ne-a răspuns: „Consider că hala pe care am reușit să o facem a fost o realizare frumoasă, dar și faptul că am creat brandul, identitatea vizuală a mărcii noastre, identitate regăsită peste tot în magazine și chiar și în străinătate. Ne-am pus tot sufletul și tot ce am avut în aceste produse. Eu cred că și faptul că am reușit să avansăm în fiecare an este un lucru foarte bun. Nu ne putem aștepta la lucruri mărețe. În plus, avem oameni care lucrează cu noi de la începuturi, ceea ce cred că este o altă realizare importantă, pentru că înseamnă că am reușit să creăm o echipă. În plan personal,  familia este cea mai mare realizare, faptul că am trei copii crescuți, o familie sănătoasă (…). Pentru anul 2016 nu vreau nimic foarte mare…vreau  pași mici…să facem pași înainte, ca și până acum”.

Ana Alina Costache

 

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail