Hotelul „Park” din Sfântu Gheorghe a intrat în rețeaua „Best Western” una dintre cele mai mari reţele hoteliere din lume.

Anunțul a fost făcut ieri în cadrul unei conferințe de presă, iar deschiderea oficială a „Best Western Hotel Park” va fi marcată  joi seara.

Clasificat la trei stele, „Best Western Hotel Park” este singurul hotel din județ care a intrat sub umbrela cunoscutei reţele ințernationale, a declarat ieri, administratorul acestuia, Kovács István.

Acesta a precizat că ideea afilierii i-a aparținut managerului Agenției de Turism „Transilvania Tourist Services” (TTS),  László Endre.

„Eu lucrez din 1997 în această clădire și am parcurs treptele – ajutor de ospătar, șef de sală, toate treptele, până în prezent, dar când s-a făcut societatea <<Hotel Hostel Park S.A>> am luat în primire hotelul. Eu nu am facultatea de turism (…). Domnul László Endre a fost permanent lângă mine și m-a ajutat foarte foarte mult cu răspunsuri la întrebări și am avut de unde să învățăm (…). Acum doi ani, domnul  László Endre a venit cu ideea să intrăm într-un lanț hotelier care ne va învăța ce trebuie făcut pentru ca astfel și hotelul va parcurge o perioadă mai bună și ni s-a părut o idee foarte bună. Suntem singurul hotel din județul Covasna care aparține lanțului hotelier. Am primit cele trei stele și satisfacem acest standard”, a declarat Kovács István.

Pentru a se putea afilia, hotelul a trecut printr- un amplu proces de modernizare și renovare, investiția ridicându-se la peste 100.000 de lei, a menționat administratorul „Best Western Hotel Park”, Kovács István. „Investiția a fost făcută. Am muncit doi ani de zile la renovare, schimbare, modernizare, am schimbat de la mochetă, până la perne, perdele, lenjerie, saltele…totul, încet, încet…”, a spus  Kovács István. Acesta consideră investiția ar putea fi recuperată în câțiva ani.

Prezent la conferința de presă, managerul Agenției TTS,  László Endre, a menționat că în „Best Western, cel mai mare lanț hotelier din lume, sunt peste 4.000 de hoteluri din 90 de țări”.

. .

„Este un mare lucru că un hotel din județul Covasna a reușit să intre, după o perioadă lungă de pregătire, de controale foarte riguroase, în acest lanț hotelier. Despre <<Best Western>> trebuie să știți că este un brand foarte puternic”, a spus László Endre. Acesta a precizat că <<Best Western>> este un lanț care permite hotelierilor, hotelurilor să-și păstreze individualitatea, însă trebuie să respecte standardele generale de calitate ale brandului. „În lanțul <<Best Western>>, proprietatea nu este a lanțului, este un fel de franciză, dar nu chiar franciză, este un fel de management hotelier (…). În cadrul acestui lanț, hotelurile își păstrează identitatea (…), față de alte hoteluri unde designul camerelor este același la Paris, la București, la Budapesta sau  la New York. La <<Best Western>>, hotelurile pot să își păstreze identitatea națională, <<culoarea>> locală. Există, bineînțeles, un standard foarte riguros, de exemplu în ceea ce privește dimensiunea, mărimea – cum trebuie să fie patul, cum trebuie să fie dulapul, baia – sau în ceea ce privește micul dejun…,sunt standarde în acest sens, dar ca aspect exterior sau ca design al camerelor, poate fi diferit de un alt hotel (…) De exemplu, la micul dejun, un standard <<Best Western>> prevede că trebuie să ai un colț unde sunt numai mâncăruri locale”, a spus  László Endre.

Acesta a menționat că <<Best Western>> oferă un sistem global de rezervări: „Există un sistem de rezervare globală, la care este conectată și recepția hotelului, care are comunicare cu toate  hotelurile din acest lanț, deci, peste 4000 de hoteluri. Rezervările se fac în timp real, deci nu se mai dă telefon, nu se mai trimit faxuri, prin acest sistem poate să facă rezervare oricine intrând pe site-ul lanțului hotelier Best Western, rezervare în timp real”, a explicat  László Endre.

„Un pas important pentru turismul covăsnean”

Acesta a declarat că intrarea Hotelului <<Park>> în rețeaua <<Best Western>> reprezintă un pas foarte important pentru turismul covăsnean.

„La noi oamenii nu sunt obișnuiți, încă, să folosească același brand, dar în Occident această atitudine este  foarte puternică. Deci, cei care merg la un hotel din cadrul unui lanț hotelier și sunt mulțumiți cu lanțul hotelier, îl vor alege în continuare și nu vor mai experimenta (…). După părerea mea, intrarea hotelului în acest lanț internațional este un pas foarte important în turismul județului (…). Pentru ceea ce luptăm este să nu rămânem provinciali și locurile de  cazare și toate programele să fie la standarde internaționale (…)”, a declarat László Endre.

Părerea sa a fost împărtășită și de președintele  Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Covasna, Édler András György. Prezent la conferința de presă, acesta a declarat: „Nu întotdeauna ne bucurăm de câștigarea de teren a acestor companii multinaționale, pentru că, știți foarte bine, au impact negativ asupra micilor comercianți, dar  în acest caz, în cazul <<Best Western>> este un caz fericit, o combinație fericită, pentru că, așa cum a menționat și domnul László, până  la urmă, hotelul poate să-și păstreze identitatea, dar totodată, trebuie să respecte niște condiții care îl ajută să fie recunoscut la nivel internațional, deci până la urmă ieșim din această provincialitate și respectăm  niște criterii, dar dacă vrem, avem și acele elemente locale, care ar putea să reprezinte o atracție în plus pentru turiștii care aleg acest lanț <<Best Western>>. Deci, până la urmă, din acest lucru, avem numai de câștigat”.

Reprezentanţii hotelului estimează o creştere a gradului de ocupare, urmare a afilierii: „Deja, investiția, afilierea a început să aducă turiști. S-a aflat că suntem <<Best Western>> și au venit oameni din pensiuni și au zis că doresc să se cazeze la noi. Afilierea la <<Best Western>> a început să crească gradul de ocupare. Musafirii vin cu mai multă siguranță pentru că știu că dacă suntem afiliați, este un anumit standard”, a precizat Kovács István.

În cadrul rețelei <<Best Western>> există anumite programe de fidelitate.

„Sunt și niște facilități, deci pentru cei care dețin card de membru hotel <<Best Western>> sau pentru deținătorii cardului American Express sunt acordate anumite reduceri. Ceea ce este foarte important este că la acest lanț sunt afiliate mai multe companii aeriene, deci personalul acestor companii aeriene, acești oameni, când sosesc, de exemplu, la București și au înnoptare, automat sunt cazați într-un hotel <<Best Western>> (…)”, a menționat  László Endre.

Președintele CCI Covasna, Édler András György, a completat: „Altfel spus, ne pregătim deja pentru viitor, ceea ce înseamnă că în momentul în care în Brașov va fi aeroportul, atunci, tot ce înseamnă staff (n.r. – personal) al acestor companii aeriene vor veni aici și vor putea să ducă mai departe imaginea”.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail