Ministerul Educației Naționale a  publicat modelele de teste pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, în anul şcolar 2013-2014, ce se vor desfășura în luna mai.

Ministerul Educației Naționale (MEN) a anunțat printr-un comunicat de presă că modelele de teste – elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare au fost publicate vineri, pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro/2014/.

Potrivit MEN, în anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai.

„Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică”, se arată în comunicatul de presă. Potrivit MEN, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

În comunicatul de presă se precizează că elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susţine, pe lângă testele la limba română şi matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competenţele de receptare a mesajelor citite şi competenţele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).

Conform comunicatului, ”evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică”. Elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, vor susține şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

În ceea ce privește evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a, MEN arată că aceasta va consta în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.

Potrivit comunicatului,” fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a”.

Conform sursei citate, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se vor înregistra în catalogul clasei, ci vor fi ”valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”.

„După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar”, se arată în comunicatul MEN.

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail