Astăzi, 3 martie (a.c.) începe simularea naţională a examenului de Bacalaureat. În premieră, începând din acest an, vor participa şi  elevii de clasa a XI-a.     

Potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii Inspectoratului Judeţean Covasna, aproximativ 3.600 de elevi din judeţ vor participa la simularea examenului de Bacalaureat.

Elevii clasei a XI-a vor susţine probele scrise la limba şi literatura română, limba maternă (pentru cei de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale) şi matematică sau istorie, iar elevii clasei a XII-a, a XIII-a sau absolvenţii promoţiilor anterioare vor susţine probele scrise la limba şi literatura română, limba maternă (pentru cei de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), proba obligatorie a profilului şi proba la alegere a profilului şi specializării.

 Simularea naţională a examenului de bacalaureat începe astăzi cu desfăşurarea probei scrise de Limba şi literatura română. Mâine, 4 martie, va avea loc simularea probei scrise de Limba şi literatura maternă; miercuri, 5 martie – proba obligatorie a profilului, iar vineri, 7 martie, proba la alegere a profilului şi specializării. Toate probele sunt scrise. Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 14 martie (a.c.).

Potrivit informaţiilor postate pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna, subiectele vor fi elaborate la nivelul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE). Simularea probelor va începe la ora 9.00, iar accesul elevilor în săli  va fi permis până la ora 8.30. Conform aceleiaşi surse, notele obţinute la probele de simulare a examenului de bacalaureat nu vor fi trecute în catalog. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Potrivit reprezentanţilor ISJ Covasna, fiecare unitate de învăţământ va analiza rezultatele propriilor elevi la simulările naţionale şi va elabora un raport care va include un plan de acţiune ce va cuprinde măsurile de remediere luate pentru ameliorarea situaţiei, acolo unde acest lucru se impune.

 Ana Alina Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail