Informarea elevilor asupra schimbărilor fizice şi emoţionale ce se petrec în perioada pubertăţii, educarea lor în privinţa igienei personale, sunt preocupări ale cadrelor didactice din Liceul „Korosi Csoma Sandor”, din Covasna.

Beneficiind de Campania Naţională susţinută de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Sănătăţii, elevii din Liceul „Korosi Csoma Sandor” au participat la  Programul Educaţional Always. Scopul acestei acţiuni a fost educarea tinerelor eleve pe teme de igienă feminină şi îngrijire personală. Elevelor li s-au prezentat informaţii referitoare la transformările fiziologice – specifice vârstei – din corpul lor, precum şi sfaturi pentru ca ele să se simtă bine atât fizic, cât şi psihic. De asemenea le-au fost prezentate informaţii referitoare la acnee, măsurile de protecţie ale absorbantelor Always, li s-a sugerat să meargă anual la un consult medical de rutină pentru a putea depista de timpuriu orice posibile modificari ce ar putea duce mai târziu la îmbolnăviri. La sfârşitul sesiunii, fiecare elevă a primit un set de materiale educaţionale şi mostre de produse Always şi Discreet.

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi Sportului – Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii –  a încheiat un parteneriat de colaborare cu binecunoscuta Companie Procter & Gamble Marketing România, în vederea promovării Programului Educaţional Always 2012-2013. De implementarea acestui program în sistemul educaţional se ocupă Agenţia de Publicitate Grey Worlrwide România, prin 1–2 moderatoare/judeţ, din mediul medical şi pedagogic şi 1-2 supervizori – responsabili de monitorizarea permanentă a moderatoarelor – recrutaţi pe baza experienţei manageriale, din mediul medical sau învăţământ. Parte a unei serii de acţiuni similare lansate la nivel mondial, Programul Educaţional Always se desfăşoară în România prin sesiuni educaţionale în peste 7500 de şcoli din toată ţara. Se doreşte astfel, satisfacerea nevoii de informare atât la nivel de şcoală, cât şi la nivelul întregii comunităţi, oferindu-se tinerelor fete sfaturi avizate la întrebările specifice pubertăţii şi adolescenţei.

În judeţul Covasna, Programul Educaţional Always va fi implementat în aproximativ 95% din şcolile din judeţ, atât în mediul rural, cât şi cel urban, prin reprezentanta companiei Grey Worlrwide România, Kato Eniko, care a precizat că „abordarea sesiunilor va fi făcută astfel încât să stimuleze participarea, întrebările şi învăţarea activă a aspectelor expuse de către tinerele fete. De altfel, atitudinea mea va fi deschisă, liberă, urmând o direcţie clară a expunerii, combinată cu libertatea fetelor de exprimare şi de a împărtăşi experienţe personale.” De asemenea, reprezentanta Companiei Procter & Gamble Marketing România, Ileana Cociaş, a dorit să adreseze mulţumiri speciale conducerii Liceului „Korosi Csoma Sandor”, pentru modul în care a înţeles importanţa abordării temelor Programului Educaţional Always: „Cu ocazia implementării sesiunilor din anul 2013 ale Programului Educaţional Always în şcoala dumneavoastră, vă rugăm să primiţi toată recunoştinţa noastră pentru eforturile făcute în sprijinul acestei acţiuni. Bunăvoinţa şi promptitudinea cu care aţi întâmpinat cererile noastre fac din contribuţia dumneavoastră una esenţială pentru succesul asestui program. Contăm pe aceeaşi implicare şi pentru sesiunile care se vor desfăşura anul viitor.”

Dana Şerban

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail