Ultima perioadă a fost destul de încărcată pentru reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Covasna. Potrivit ultimelor informaţii, în luna februarie reprezentanţii Comisariatului au întreprins 139 de acţiuni de control.

Numărul total al acţiunilor de control desfăşurate în luna februarie a acestui an a fost 139, fiind înregistrate 24 de reclamaţii. Motivele pentru care covăsnenii sunt nemulţumiţi sunt diverse, unele fiind chiar mai deosebite. Spre exemplu, potrivit informaţiilor furnizate ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, de către comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Covasna, Mircea Diacon, un consumator a reclamat o societate din localitatea Chilieni deoarece la lucrarea executată de dânşii constând din borduri şi un monument funerar au apărut neconformităţi în cadrul termenului de garanţie, respectiv crucea a căzut de pe fundament. La intervenţia C.J.P.C. Covasna lucrarea a fost remediată: „E o reclamaţie a unui domn care a făcut un monument funerar în cimitir, şi, peste câteva săptămâni acea cruce a căzut. El s-a dus la patronii respectivi şi i s-a spus că mortul are puteri supranaturale şi a dărâmat crucea. Şi atunci am acţionat noi, iar în 15 zile, conform legii, s-a rezolvat problema”, a explicat comisarul şef adjunct, Mircea Diacon.

Potrivit unui comunicat de presă transmis ieri, „un bărbat din municipiu a reclamă un operator de servicii poştale deoarece coletul trimis către copii săi din Anglia a fost vandalizat, ajungând la destinaţie înjumătăţit. Consu­matorul va fi despăubit pentru daunele provocate de operatorul economic”. O altă situaţie interesantă este aceea în care, un alt consumator reclamă o firmă de curierat care, din greşeală, trimite coletul altui destinatar. Operatorul se autosesizează, corectează adresa pe parcurs şi coletul ajunge la destinatar, chiar şi cu întârziere.

Controale şi în weekend

În cursul lunii februarie C.J.P.C. Covasna a intensificat controalele în domeniul serviciilor de cazare. S-au desfăşurat acţiuni de control şi la sfârşit de săptămână, atunci când sunt organizate diverse evenimente, dar au fost şi acţiuni care au avut loc noapte în colaborare cu Poliţia şi Jandarmeria.

„Noi am făcut controale şi la sfârşit de săptămână. S-a mirat şi lumea cum de venim şi sâmbăta şi duminica, dar, iată că venim. Am fost şi noaptea în control la o societate. Pentru prima dată CJPC a ajuns şi la Băile Balvanyos (…) Au fost sancţionate contravenţional două pensiuni din staţiune. Am făcut control la Băile Şugaş, unde au fost sancţionaţi toţi operatorii economici din acea zonă. Avem colaborări cu Poliţia, am făcut controale în comun la Târgu Secuiesc, poliţie economică, unde au fost sancţionaţi operatori economici care au încălcat legea. Avem colaborare cu Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Covasna. Am făcut nişte adrese la DSP privind nişte locaţii improprii pentru comerţ la restaurant, ni s-a confirmat că societatea respectivă a fost închisă temporar”, a explicat comisarul şef adjunct, Mircea Diacon.

Acesta a precizat că se continuă deplasările în judeţ : „Avem un program şi pentru trimestrul II. Mergem în toate oraşele judeţului din două în două săptămâni. Din păcate, avem o colaborare cam slabă cu primăriile din aceste oraşe, în sensul că nu popularizează faptul că Protecţia Consumatorilor, în zilele respective e acolo în zonă şi că putem discuta cu orice cetăţean nemulţumit” , a mai spus comisarul Mircea Diacon.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail