Rezultatele obținute de elevii covăsneni la simularea națională a examenului de Bacalaureat sunt în ușoară creștere față de cele înregistrate la simularea din anul școlar precedent, arată datele Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna.

Simularea națională a probelor scrise ale examenului de Bacalaureat s-a desfășurat în perioada 27- 30 martie, la nivel de județ, fiecare probă desfășurându-se fără incidente, fără a exista elevi eliminați de la susținerea probelor.

Rezultatele centralizate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna arată că, la simulare au participat 663 elevi de la filiera teoretică, dintre care 424 (63,95%) au reușit să obțină note de trecere; 241  elevi de la filiera tehnologică, dintre care 20 (8,30%) au obținut note de trecere și 174 de candidați de la filiera vocațională, 77 (44,25%) obținând note de trecere.

Comparativ cu rezultatele înregistrate la simularea națională a examenului de Bacalaureat din luna martie a anului 2022, cele din acest an sunt în ușoară creștere.

„În ceea ce privește rezultatele obținute de elevi la simularea națională a probelor scrise ale examenului de Bacalaureat din acest an, se poate observa o ușoară creștere a procentelor față de cele obținute la simularea din anul precedent, ceea ce este un aspect îmbucurător, ținând cont de faptul că acești elevi au resimțit efectele pandemiei chiar din clasa a IX-a. Este clar că s-au depus eforturi din partea cadrelor didactice de recuperare prin lucru la clasă, prin rezolvarea testelor de antrenament. Desigur că numărul notelor de promovare a probei scrise trebuie să crească la examenul propriu-zis din vară, iar acest lucru va fi posibil prin tratarea cu seriozitate a acestui examen, prin conștientizarea importanței promovării Bacalaureatului pentru parcursul profesional al elevilor, dar mai ales prin studiul susținut din partea acestora.”- a declarat, joi, pentru „Mesagerul de Covasna”, inspectorul școlar general al IȘJ Covasna, prof. Kiss Imre.

Conform datelor centralizate de IȘJ Covasna, la simularea probei scrise E)a) – limba și literatura română, procentul de promovare este, în acest an, 63,96%, în creștere față de cel înregistrat în anul școlar precedent (54,51%); la simularea probei scrise E)b)- limba și literatura maternă, 89,26% dintre elevi au obținut în acest an note de promovare, procent, de asemenea, în creștere față de cel înregistrat anul trecut (atunci fiind 89,01%). Și la proba E)c)- proba obligatorie a profilului, rezultatele sunt în ușoară creștere, aceasta fiind și proba la care s-au înregistrat cele mai multe note maxime (26 note de 10). 70,46% din totalul elevilor care au participat la simularea acestei probe au obținut note de trecere, în acest an, în timp ce în martie 2022, la simularea acestei probe procentul de promovare a fost 69,60%. La proba E)d)- proba la alegere a profilului și a specializării, rata de promovare a fost 79,51%, iar anul trecut, 81,10%.

La nivel național, potrivit Ministerului Educației, datele centralizate pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene indică următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%), pe probe, tranșe de note și rate de promovare a probelor: la  proba E.a) – limba și literatura română: rata de promovare a probei este în creștere cu 11% (note mai mari sau egale cu 5): 79,4% (68,31% în anul 2022); la proba E.b) – limba și literatura maternă: procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5): 83,4% (84,16% în anul 2022); la  proba E.c) – proba obligatorie a profilului: rata de promovare a probei este în creștere cu aproape 8%: 67,6% (59,7% în anul 2022), proba E.d) – proba la alegere a profilului: procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5): 71,3% (70,92% în anul 2022).

Potrivit reprezentanților Ministerului, notele nu se trec în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, acestea pot fi consemnate în catalog.

Rezultatele vor fi analizate, obligatoriu, la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei și ședințe cu părinții, dar și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate fiecărei situații în parte, cu scopul de îmbunătăți performanțele școlare.

„Reamintim că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.”- au transmis reprezentanții Ministerului.

Ana Ciorici Costache

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail