În cadrul procesului de digitalizare a activității primăriei Întorsura Buzăului și în încercarea de a simplifica accesul la serviciile oferite de primăriei, începând cu anul 2021 s-a implementat o platformă unitară proprie de software pentru toate serviciile din primărie. Platforma CityOn oferă o mulțime de avantaje, de la vizualizarea patrimoniului la plata impozitelor și taxelor, a amenzilor, sau a chiriilor.
„Primăria Întorsura Buzăului îți oferă posibilitatea online de a plăti taxe, amenzi sau alte plăți diverse într-un mod simplu și ușor. Fie că vrei să citești ultimele publicații sau să fii informat de evenimentele din zona ta, aici le găsești pe toate. Poți participa la sondaje, petiții sau chiar să depui sesizări. Toate integrate într-un singur loc”. Acesta este mesajul care îi întâmpină pe utilizatori atunci când accesează platforma.
Această platformă poate fi accesată atât de pe browserul computerului cât și de pe telefonul mobil după instalarea aplicației care este disponibilă atât în magazinul Google Play Store cât și în App Store. Cetățenii, atât persoane fizice cât și juridice se pot înscrie fie online fie cu ajutorul personalului primăriei. Procedura de înscriere este una simplă iar beneficiile ar fi multiple atât pentru cetățeni cât și pentru primărie care ar avea mai puține cheltuieli poștale. Subiectul a fost discutat și în ultima ședință de consiliu din data de 26 ianuarie a.c, în cadrul căreia s-a votat și bugetul local unde suma prevăzută pentru cheltuielile poștale se ridică la 68.000 lei.
Primarul Raul Urdă a făcut un apel și către consilierii local să popularizeze mai mult acest serviciu, City On. „Tot încercăm să promovăm, dar este greu. În momentul în care cineva își face cont în acest program, putem face comunicarea în format electronic. Atunci nu mai dăm acești 68.000 de lei la poștă. Trebuie să încercăm să promovăm către cetățeni, să-și facă cont pe acest serviciu și atunci putem comunica cu ei online, printr-un e-mail care se consideră comunicare oficială și atunci nu mai trebuie să cheltuim bani pentru fiecare înștiințare. Durează trei minute să îți plătești impozitul, ai acolo scurt istoric, tot patrimonial, se vede exact pentru ce s-au efectualt plăți”, a spus edilul.
Cu toate că acest tip de proiecte inovative de digitalizare aduc cu ele un nivel mai sporit de eficiență și transparență, servicii mai prietenoase oferite cetățenilor și vin cu unele soluții care fac mai ușoară viața locuitorilor, oamenii rămân încă sceptici în legătură cu utilizarea acestei aplicații gratuite și fără o mai bună educație digitală, nu se poate face mare lucru, fiindcă soluțiile nu vor putea fi utilizate. O altă problemă este educația cetățeanului, care din neîncredere sau din lipsa obișnuinței preferă metoda clasică, adică statul la coadă la ghișeu.
Georgiana- Mădălina Coman
Sursa Foto: https://intorsurabuzaului.cityon.ro/