Pentru a clarifica dezinformările formulate și răspândite pe rețelele de socializare în ultima perioadă, Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe informează locuitorii despre posibilitatea acordării de ajutoare de urgență pentru cei aflați în dificultate.
Potrivit Hotărârii Consiliului Local 134/2020, Primăria Sfântu Gheorghe poate acorda, în anumite cazuri, ajutoare de urgență din bugetul local celor aflați în dificultate. Ajutorul de urgență se acordă familiilor sau persoanelor care au suferit în urma unor dezastre naturale, incendii, accidente sau alte situații în care au nevoie de sprijin financiar. Acestea pot fi probleme de sănătate, intervenții chirurgicale costisitoare, decese, datorii. În cazuri justificate, municipalitatea poate acorda, de asemenea, subvenții pentru cheltuieli de înmormântare, alimente și pachete de urgență, lemne de foc, rambursarea datoriilor, mutare sau reparații la domiciliu. În conformitate cu Hotărârea 86/2022 a Consiliului Local, victimele violenței domestice pot solicita asistență pentru a plăti costurile de închiriere a unui apartament, în timp ce persoanele cu handicap grav sau multiplu pot solicita asistență pentru costurile procedurilor de moștenire.
Solicitanții pot primi ajutor de urgență numai dacă pot dovedi că nu se pot întreține singuri sau că nu au venituri suficiente.
IMPORTANT! Personalul Direcției de Asistență Socială va efectua întotdeauna o evaluare a situației sociale a solicitantului și va acorda asistență numai în cazul în care acest lucru este justificat. Sumele pot varia și trebuie să fie justificate de către solicitant.
Pentru asistență de urgență, trebuie depusă o cerere însoțită de o descriere clară a situației, de un număr de telefon și de documente oficiale care să ateste situația personală. Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați Direcția de Asistență Socială la numărul de telefon 0267 311 068.
www.sfantugheorgheinfo.ro