Un număr de 69 de clase sunt cuprinse în proiectul planului de școlarizare pentru anul următor, cu cinci mai multe decât erau prevăzute inițial, arată datele Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna.

Inspectorul școlar general al IȘJ Covasna, prof. Kiss Imre, a declarat, recent, în cadrul unei conferințe de presă, că, inițial, proiectul planului de școlarizare cuprindea, pentru anul școlar următor, 64 de clase de a IX-a, cu 28 de elevi.

La finele lunii ianuarie (a.c.) Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu, în învăţământul liceal cu frecvență – zi, se va reduce de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocațională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învățământul liceal de artă și de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

Ca urmare, Inspectoratele Școlare au transmis, apoi, către Minister proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat. După revizuire, proiectul planului de școlarizare, la nivelul județului Covasna, pentru anul școlar următor, a ajuns să cuprindă cu 5 clase a IX-a, în plus, adică, în total, 69.

„După ce a venit modificarea din partea MEC (cu privire la  reducerea numărului de elevi din clasele de început de ciclu, în învăţământul liceal cu frecvență – zi – n.r.), atunci am făcut un calcul și a reieșit că față de cele 64 de clase (proiectate inițial – n.r.), mai avem nevoie de 5 clase în plus, distribuite în Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc și Baraolt, pentru că aici se vedea că numărul elevilor înscriși în clasa a VIII-a e mai mare decât numărul locurilor proiectate. Astfel, Liceul Tehnologic Puskás Tivadar  din Sfântu Gheorghe a primit o clasă profesională în plus, la secția maghiară- pentru că acolo era deficit- și pentru că la secția română (…) oricum erau mai multe locuri asigurate, decât copii înscriși; două clase profesionale la Baraolt – una la secția română, una la secția maghiară; două clase profesionale la Târgu Secuiesc, în plus față de cele proiectate inițial – una la Liceul Tehnologic Apor Péter, una la Liceul Tehnologic Gábor Áron. În rest, toate clasele proiectate și discutate în Consiliile de Administrație ale școlilor, ce au predat ei, a rămas nemodificat și acum, în total, în proiectul planului de școlarizare, avem 69 de clase. ”- a declarat inspectorul școlar general adjunct, prof. Kiss Imre.

Potrivit acestuia, față de anul școlar trecut, când au fost cei mai mulți de clasa a VIII-a, la nivel de județ,  acum sunt cei mai puțini. Cu 300 mai puțini. Scăderea are ca rădăcini primul an în care s-a intrat în clasa pregătitoare – 2011-2012, pentru că, atunci, părinții au avut posibilitatea de a alege dacă să își înscrie copilul în clasa pregătitoare sau în clasa I.

„Față de anul școlar trecut, când au fost cei mai mulți (elevi de clasa a VIII-a -n.r),  acum sunt cei mai puțini. Cu 300 sunt mai puțini, dar comparația nu e relevantă, pentru că, de fapt, comparăm două extreme: o maximă și o minimă. La anul vom ajunge iar la media avută, în jur de 1900 – sau 1890, cam acesta a fost trendul în fiecare an școlar, și vom reveni în anul școlar următor.”- a explicat inspectorul școlar general al IȘJ Covasna.

Ana CIORICI COSTACHE

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail