Municipiul Alba Iulia este liderul unei reţele de parteneri din opt ţări – Portugalia, Estonia, Spania, Polonia, Italia, Irlanda, Ungaria şi România – în primul proiect european de dezvoltare strategică a brandurilor de oraşe inteligente, intitulat „Find Your Greatness”, dezvoltat în cadrul programului european URBACT III, potrivit unui comunicat transmis vineri AGERPRES de către Primăria Alba Iulia.
„Este o competiţie tot mai acerbă în atragerea de fonduri europene, indiferent de sursă. Cea mai bună şi cea mai recentă dovadă o reprezintă cifrele din jurul proiectului URBACT: 62 de proiecte depuse cu peste 500 de parteneri implicaţi, doar 23 de ‘aleşi’. Asta se traduce prin atenţie şi rigoare maxime în faza de scriere a proiectului, dar şi prin seriozitate extremă în implementarea lui, ulterior. Mă bucur că Alba Iulia este unul dintre cei 23 – şi singurul oraş din România lider de parteneriat – însă ştiu exact că nu a fost vorba de întâmplare sau de noroc, pur şi simplu am avut un proiect foarte bine întocmit şi una dintre cele mai bune echipe dedicate dezvoltării lui în acord cu cerinţele programului european URBACT”, a declarat, potrivit sursei citate, coordonatorul proiectului, Nicolaie Moldovan.
România deţine, prin municipiul Alba Iulia, pentru prima dată rolul de Partener Lider cu proiect finanţat în cadrul programului european URBACT III, ce promovează dezvoltarea urbană durabilă şi sustenabilă.
Recent, au fost anunţaţi câştigătorii celui mai recent apel de proiecte URBACT. „Find Your Greatness”, proiectul depus de Municipiul Alba Iulia, ca lider al unei reţele de parteneri din opt ţări – Portugalia, Estonia, Spania, Polonia, Italia, Irlanda, Ungaria şi România, a fost selectat pentru finanţare în faza 1, fiind considerat primul proiect european de dezvoltare strategică a brandurilor de oraşe inteligente, se arată în comunicatul citat.
„Proiectul va demara în septembrie. Dispune de 149.880 de euro, bugetul proiectului gestionat pentru faza 1, care se va întinde pe o durată de 6 luni. În acest timp se realizează o diagnoză a oraşelor implicate, din punct de vedere al marketingului de oraşe inteligente, prin expertiza URBACT pusă la dispoziţie de către finanţator prin fonduri suplimentare bugetului proiectului. Ulterior, se pregăteşte depunerea cererii de finanţare pentru faza a 2-a, bugetul proiectului pentru această fază urmând să fie suplimentat cu încă 600.000 de euro”, a precizat, pentru AGERPRES, managerul public Maria Elena Seemann.
Apelul pentru depunerea de proiecte URBACT III a fost deschis în perioada 7 ianuarie – 17 aprilie, timp în care toate oraşele europene au avut ocazia să depună proiecte pentru accesarea fondurilor disponibile. 525 de parteneri din 29 de ţări europene au dezvoltat nu mai puţin de 62 de iniţiative.
Aplicaţia Municipiului Alba Iulia, „Find Your Greatness”, a fost una dintre cele 23 de iniţiative selectate pentru finanţare şi implementare.
URBACT este un program european ce promovează dezvoltarea urbană durabilă şi sustenabilă şi contribuie decisiv la dezvoltarea capacităţii administrative a instituţiilor interesate, implicate în planificarea dezvoltării urbane integrate, dar şi în dezvoltarea continuă a capacităţilor de absorbţie a fondurilor europene prin programele operaţionale.
AGERPRES