Timp de trei zile, între 9 şi 11 martie 2018, Patronatul A.N.A.T organizează la Braşov cea de–a XI–a ediţie a tradiționalului Târg de vacanțe „Transylvania Tourism Fair”(TTF) în locația cunoscută și cochetă de la „Business Park” de pe strada Ionescu Crum nr. 1 (cele două clădiri gemene verzi de lângă supermarketul „Carrefour” de pe Calea București.
Cea mai importantă manifestare expozițională turistică din zona Centru
Proiectul acesta a luat naştere în anul 2007 şi a rămas cea mai importantă manifestare din domeniul turismului din zona Centru, organizată în colaborare cu Patronatul ANAT.
La eveniment participă autorităţi şi asociaţii profesionale din turism, agenţii de turism şi touroperatori, staţiuni turistice, complexe balneare, hoteluri şi companii hoteliere, pensiuni, cabane, campinguri, edituri şi publicaţii din turism. Remarcat prin calitatea organizării, „Transylvania Tourism Fair” a fost premiat în anul 2014 în cadrul evenimentului „Incoming Romania Travel Gala” pentru inovație în domeniul de care se ocupă.
Juriul format din jurnaliști și specialiști din acest domeniu au optat pentru TTF având în vedere mai multe argumente: organizarea de „fam-tripuri” în timpul evenimentului, invitarea unor firme și specialiști din străinătate, susținerea de conferințe și seminarii în paralel cu târgul, continuitatea și nu în ultimul rând complexul de excepție unde se desfășoară an de an.
La fiecare ediție a acestui târg, ca și anul acesta, vizitatorii pot alege din multitudinea de vacanțe în țară și străinătate cele mai atractive oferte puse la dispoziție de către expozanți. De reținut că publicul vizitator beneficiază de discount-uri semnificative, care pot ajunge până la 40 la sută.Turiștilor li se vor prezenta pachete de vacanțe în zone pitorești din România, inclusiv pe litoral, dar și destinații exotice din lumea largă, circuite tematice, city-break-uri, turism balnear, facilitate pentru procurarea biletelor de avion și așa mai departe.
Vacanțe pe alese
Ca și la edițiile anterioare, Primăria Brașov este coorganizator al evenimentului. TTF este parte integrantă a Calendarului Târgurilor ANAT pe 2018, adresându-se autorităților și asociațiilor profesionale din domeniul loisir-ului, agențiilor de turism și touroperatorilor, stațiunilor turistice, complexelor balneare, hotelurilor și companiilor hoteliere, pensiunilor, cabanelor, campingurilor, firește și din județul Covasna, editurilor și publicațiilor din turism, băncilor și societăților de asigurări, companiilor aeriene etc.
Evenimentul beneficiază de o mediatizare corespunzatoare în presă, radiouri, televiziune, fiind popularizat prin panotaje stradale, flyere A5 distribuite în cutiile poștale din Brasov și în centrele comerciale, chioșcurile de reviste și ziare. Pe parcursul evenimentului se vor organiza ca de fiecare dată mese rotunde, dezbateri pe teme de interes general, seminarii la care vor lua parte specialiști din domeniu.
Detalii de la organizatori
După cum ne-a relatat în cursul zilei de ieri Anca Petrea, Project Manager la firma organizatoare „Kron-Tour Expo Fairs&Exhibitions”- o mai veche colaboratoare a noastră cu care am realizat multe articole în anii trecuți – s-au implicat și în Proiect Primăria Brașov, de asemenea, cunoscutul brand „Dertour” România ce sprijină acest eveniment de anvergură în calitate de Partener Oficial. Se cuvine să fie menționați și ceilalți parteneri redutabili, anume „Air France/KLM” și „Travelport” care participă la acest eveniment în calitate de Parteneri !
La această a XI-a ediție sunt prezenți mari touroperatori ai pieței românești, importante rețele de agenții de turism din țara noastră, primării, hoteluri, firme de transport, școli de formare în turism, asociații locale de promovare și dezvoltare a orașelor, gazetari din presa de travel.
Semnalăm prezenta la târg, pentru a doua oară consecutiv, a CFR Călători, care oferă avantaje și rute inedite pentru drumeția pe calea ferată.
Ca de fiecare dată, ziua de Deschidere (vineri, 9 martie 2018), este dedicată specialiștilor din turism. Pe parcursul evenimentului vor avea loc diferite activități conexe și workshop-uri B2B, dintre care menționăm: Prezentare făcută de compania aviatică Air France/KLM, între orele 16:30-18:30 Sala „Constantin Brâncuși” (la mezaninul complexului Brașov Business Park) și Prezentare Cocktail Holidays, între orele 14:00 – 17:00, Sala „Ștefan Luchian”.
TTF se va desfășura după următorul program: 09 martie, între orele 11:00 – 20:00, iar sâmbătă și duminică, 10 și 11 martie, între orele 10:00 – 18:00, intrarea fiind liberă.
„Turiști români la ei… acasă”
O idee interesantă se va derula sub genericul „Turiști români la ei acasă”. Sub sloganul „Experiențe culturale în județul Brașov”, Consiliul Județean și-a propus să identifice acele atracții din zonă care să-i determine pe localnici, dar și pe oaspeți să descopere locuri noi, un bogat patrimoniu cultural, istoric, gastronomic.
Celor interesați li se oferă idei de descoperire sau redescoperire a unor locuri pitorești efectuând rute turistice de 24 de ore, fie prin experiențe inedite de câteva zile, plecând de la premiza că aflând cât mai multe despre zona în care locuiesc, vor deveni eventuali promotorii ai frumuseților de aici.
Deocamdată sunt propuse șapte „experiențe” prin care atât turiștii locali, dar și cei români sau străini vor descoperi obiective de interes ale Țării Bârsei și împrejurimi, îmbinând arhitectura medievală cu relaxarea în zone naturale recunoscute și activități de petrecere activă a timpului liber, dar și de descoperire a bucătăriei cu amprente multietnice și a unor artizani locali care păstrează încă tradițiile meșteșugărești străvechi.
În cadrul standului de la TTD vor fi organizate, zilnic, ateliere demonstrative și practice cu artizani locali, la care sunt așteptați toți cei interesați și dornici de noi experiențe, precizează organizatorii acestui eveniment
Destinaţii atrăgătoare
Am aflat de la organizatori că şi anul acesta touroperatorii români şi străini vin cu o mulţime de atracţii interne pentru petrecerea vacanţei în staţiunile noastre balneare la munte şi la mare, în zonele tradiţionale de agroturism, dar şi oferte de sejururi în locaţii celebre din Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania, Italia, Malta etc.
Discutând cu vizitatorii anul trecut, inclusiv cu reprezentanţii unor puternice agenţii de voiaj, am observat că se menține interesul pentru regimul de masă „all inclusive”, sistem care la noi în ţară nu prea este utilizat de managerii unor mari resturante.
Gândind atât de păgubos, ne mai mirăm de ce se tot plâng unii operatori autohtoni că există în România, faţă de ţările amintite, atât de puţine „incoming”-uri (intrări de turişti), faţă de „outgoing”-uri (ieşiri, plecări peste graniţă), trend-ul fiind mereu ascendent.
Trei zile încărcate de activităţi
Timp de trei zile se vor organiza, aşadar, o serie de activităţi interesante, cum ar fi dezbateri pe teme de interes general, evenimente specifice acestui gen de acţiuni, workshop-uri pentru specialiști, concursuri pentru vizitatori. Publicul poate consulta pe îndelete ofertele celor mai cunoscute firme de profil din România, studia pliante, fotografii, albume dedicate staţiunilor celebre din lume, are posibilitatea de a discuta cu specialiştii în turism despre noi destinaţii de vacanţă, facilităţile oferite numai pe perioada Târgului şi aşa mai departe.
Oferte pentru toate buzunarele
Publicând acest material sperăm să trezim interesul multor iubitori de turism și din județul Covasna, dornici să-și facă un plan de petrecere cât mai agreabil în vacanța acestui an. Nu vă rămâne decât să faceţi în acest final de săptămână, dragi prieteni, o plimbare la Braşov, pentru a vă documenta în vederea stabilirii agendei dv. de odihnă și călătorii pentru anul 2018. De asemenea, cei care vor trece pragul acestui eveniment vor avea șansa de a beneficia de numeroase reduceri de preț, ceea ce nu este puțin lucru.
„Transylvania Tourism Fair” vă așteaptă…
Horia C. Deliu