Fundaţia Comunitară Covasna (HKA) a colectat anul trecut aproape 200.000 de lei prin programul „Carduri comunitare”, banii fiind folosiţi pentru sprijinirea unor proiecte şi iniţiative locale.

Conducerea fundaţiei a precizat că în această perioadă se realizează analize și raportări, cu privire la activitatea și la rezultatele din anul 2017. Concret, fără datele din luna noiembrie 2017, prin programul „Carduri Comunitare” se colectaseră 183.653 Ron, iar per întreg anul anterior, suma ar ajunge undeva la 200.000 de lei.

Fondurile strânse au fost folosite pentru sprijinirea unor proiecte, investiții, inițiative locale. Printre cele mai ample, s-au numărat investitii publice în valoare de 27.022 lei (constând în realizarea a două terenuri de joacă pentru copii, la Târgu Secuiesc și un teren de alergare pentru câini, la Sfântu Gheorghe), respectiv acțiuni în sprijinul elevilor din Școala Gimnazială din Comandău (mistuită de flăcări, la începutul anului 2017), în valoare totală de 6.600 lei, conform directorului executiv al Fundației, Berezki Kinga.

Programul „Carduri comunitare” a fost lansat la Sfântu Gheorghe în luna august 2011, în scopul sprijinirii inițiativelor locale și a întăririi „patriotismului local”, prin introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazine sau alte unități, cu produse sau servicii preponderent locale. Prin utilizarea acelui card, cumpărătorul beneficiază de 1% discount pentru produsele achiziționate, iar magazinul partener dublează această valoare, contribuind cu încă 1% la fondul comunitar operat de Fundaţia HKA. Suma strânsă prin folosirea cardurilor comunitare este apoi folosită pentru susținerea în inițiativelor comunitare, proiectelor civile, susținerii talentelor etc.

În momentul de față, 29.000 de persoane sunt înregistrate în județ în programul „Carduri comunitare”.

Cardurile pot fi utilizate în 15 locații din Sfântu Gheorghe, în patru – din Baraolt, două din Târgu Secuiesc și una din Covasna, ne-a spus directorul executiv Bereczki Kinga.

Conducerea Fundației are în plan, pentru acest an, extinderea rețelei „Carduri comunitare”, prin includerea a noi parteneri. În acest sens, reprezentanții HKA poartă discuții cu doi întreprinzători locali.

Programul „Carduri comunitare” nu este singura inițiativă a Fundației, în vederea consolidării comunității, din punct de vedere economic.

La finele anului 2016, HKA a lansat o campanie de promovare a produselor, serviciilor și firmelor locale, aceasta derulându-se și în prezent sub genericul „NOI”.

În cadrul acestei campanii va fi realizat un catalog al firmelor, serviciilor şi produselor locale, ce va fi oferit locuitorilor județului,  dar se va lansa și o platformă online, pentru promovarea acestor produse, servicii, firme.

Fundația Comunitară Covasna (HKA) a fost înființată la inițiativa unor întreprinzători locali și reprezentanți ai unor organizații civile, din fonduri private, în scopul de a dezvolta comunitatea locală.

Ana Ciorici Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail