În vederea stabilirii gradului de pregătire al claselor şi respectiv al fiecărui elev în parte, în acest an şcolar, începând cu luna octombrie, toţi elevii din şcolile din judeţ, inclusiv cei din clasa întâi, vor fi testaţi la cele mai importante discipline.

Potrivit  inspectoarei şefe  a  Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna, Keresztely Irma, după două săptămâni în care elevii vor recapitula la fiecare materie de studiu, aceştia vor susţine teste care vor fi elaborate de către învăţătorii şi  profesorii de la clase. Durata de  rezolvare a unui astfel de  test  va  fi de  10 -15  minute, însă  la unele discipline ar putea dura şi 45 de minute. Notele obţinute de elevi nu vor fi trecute în catalog.

La sfârşitul anului şcolar elevii vor susţine un nou test, similar celui din octombrie, iar rezultele vor fi comparate cu cele de la prima evaluare. La nivelul fiecărei unităţi şcolare se va întocmi o fişă de apreciere a elevului, pe baza evaluărilor iniţiale  şi finale, aceasta urmând să fie adusă la cunoştinţa părinţilor sau a  tutorelui legal.

„Notele  elevilor nu vor fi  făcute publice deoarece vizează problema personală a  acestora,  a şcolii şi a părinţilor. Pe baza acestor fişe de apreciere Consiliul de Administraţie al şcolii va avea sarcina să stabilească gradul de pregătire al claselor, care se poate încadra: în media şcolii, sub media şcolii, sau peste media şcolii”, a precizat Keresztely Irma.

Plecând de la această clasificare, fiecare dascăl va şti ce are de făcut la clasa lui: „Este o muncă complexă, de mare greutate, care solicită responsabilitate maximă din partea cadrelor didactice”.

Keresztely Irma, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean

„Dascălul nu este vinovat pentru că primeşte o clasă sub medie, spre exemplu, dar el trebuie să muncească. Suntem preocupaţi de progresul şcolarilor, pentru clasele sub medie şi în media şcolii, întrucât acolo vorbim de zona mediocrităţii. Efortul profesorilor şi dascălilor de la acele clase va fi recunoscut şi se va face o salarizare diferenţiată a cadrelor didactice, în funcţie de rezultatele  muncii  depuse”.

Disciplinele la care se va realiza evaluarea, la început  şi la sfârşit de an şcolar, diferă de la clasă la clasă. Astfel, la clasa I vor fi evaluate  competenţe ce vizează dezvoltarea socio-emoţională, cognitivă a limbajului şi co­municării  dar  şi  capacitatea de memorare; la clasa a II-a  copiii  vor fi evaluaţi la  limba şi literatura maternă şi română, dar şi la matematică ; cei din clasa a III-a şi a IV-a vor  mai  fi testaţi, în plus, şi la ştinţele naturii. Elevii din clasele V-VI vor fi testaţi la   limba maternă şi limba română, matematică, limba modernă 1,  fizică şi biologie, iar celor din  clasele  VII-VIII li se adugă teste la discipline  socio-umane şi cultură civică.

La învăţământul liceal,  în funcţie de filieră şi profil,  se vor susţine  lucrări  la materii  precum: limba română şi maternă, limba modernă 1 şi 2, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, matematică, fizică, biologie, chimie, geografie, istorie,  discipline socio- umane  şi de specialitate specifice domeniului de pregătire  profesional şi al specializării.

Anna-Maria Chiţu

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail