În urma programului pilot de succes, proiectul de incluziune a unui grup de elevi proveniți din medii vulnerabile, finanțat de Fundația elvețiană HEKS-EPER România, se reia pentru încă un ciclu de trei ani. Proiectul cu denumirea Labour-market inclusion for disadvantaged young adults in Romania va fi derulat în continuare de organizația parteneră a Fundației HEKS-EPER România, Fundația Creștină Diakónia din Sfântu Gheorghe.

Elevii din mai multe licee și școli profesionale din județul Covasna vor beneficia de sprijin direct în ceea ce privește orientarea în carieră și integrarea pe piața muncii, echipa de lucru a proiectului acționând ca o punte de legătură între angajatorii locali, regionali și între școli și elevi.

Mai mult, începând din acest an, managementul proiectului și-a propus să folosească o plasă socială mai largă pentru a îndruma și a integra cu succes cât mai mulți elevi, creând legături mai strânse cu parteneri instituționali importanți, precum Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Covasna, departamente de specialitate ale Inspectoratului Școlar Județean Covasna, precum și cu licee și instituții de învățământ superior. Întreprinderile, firmele locale dar și cele regionale vor continua să fie cei mai apropiați parteneri, ei putând oferi de fapt un trai și un loc de muncă pentru tineri, acest câștig fiind valabil și în sens invers, un tânăr bine pregătit și motivat poate aduce plus valoare la succesul unei afaceri. Rolul partenerilor din licee și din școlile profesionale, al directorilor de școli, al diriginților, profesorilor, este, de asemenea, remarcabil. În calitate de aliați direcți, feedbackurile lor sunt decisive în procesul de consiliere și de îndrumare a elevilor, fiind de asemenea mediatorii direcți ai așteptărilor părinților.

Scopul este de a le oferi elevilor de licee, celor din clasele a opta cât și elevilor din școlile profesionale din clasele a unsprezecea – în prezent, aceste două grupe de vârstă participă la activități – cât mai multe informații despre o gamă largă de profesii și de a le orienta profesional corect în funcție de aptitudinile și talentele lor. Echipa proiectului dezvoltă și competențe, abilități și cunoștințe utile în practică, cum ar fi modul de redactare a unui CV sau modul de prezentare la un interviu de angajare. Utilizând kitul de testare profesională Cognitrom în procesul de mentorat și de orientare profesională, tinerii dobândesc, de asemenea, o perspectivă asupra unor abilități ascunse pe care poate abia acum au conștientizat. Acest fapt poate să le deschidă chiar și noi cariere, noi oportunități.

În paralel cu activitățile echipei directe de proiect, 33 de profesori calificați de limba maghiară, română și matematică oferă o dată pe săptămână meditații celor 240 de elevi, participanți la proiect din clasele a opta, care beneficiază în aceste zile și de sandvișuri.

Comunicarea nevoilor reale ale pieței muncii este, de asemenea, o sarcină importantă, deoarece școlile și elevii nu au adesea suficiente informații despre diferitele oportunități existente, dar nici despre așteptările reale ale companiilor și întreprinderilor. Există multe alte criterii importante la o angajare efectivă, în comparație cu nevoile identificate în cadrul stagiilor de practică, și este, de asemenea, esențial să fie conștientizate și aceste criterii, anterior angajării.

Echipa locală de proiect, formată din Zsolt Kovács, Zsuzsanna Szász și Andrea Nagy, cu coordonarea liderului Vera Torma și cu sprijinul continuu al centrului HEKS-EPER România din Cluj-Napoca, pe lângă consilierea și mentoratul individual specific, a început să implementeze obiectivele și în cadrul unor evenimente mai ample (tabere, zile deschise în școli, conferințe pe o gamă largă de subiecte, vizite la companii, grupuri de lucruri extinse, etc.).

Evaluarea nevoilor școlare și sesiunile de consiliere individuală sunt în plină desfășurare în școlile participante la proiect, în Liceul Tehnologic Economic Administrativ Berde Aron din Sfântu Gheorghe și în Liceul Tehnologic Puskás Tivadar” din Sfântu Gheorghe, în Școlile Gimaniale „Ady Endre”, „Gödri Ferenc”, „Nicolae Colan” din Sfântu Gheorghe, dar și în Școlile Gimnaziale „Darkó Jenő” din Dalnic, „Kálnoky Ludmilla” din Valea Crișului, „Orbán Balázs” din Moacșa, „Mikes Ármin” din Bixad și „Gaál Mózes” din Baraolt.

Grupul de proiect lucrează, de asemenea, în plină forță, pentru a stabili contacte noi și pentru a îngriji relațiile cu companiile locale și regionale. Măsura satisfacției, indicatorul cheie al proiectului este numărul cât mai mare de elevi care își găsesc un loc de muncă acasă și devin membri utili ai comunității, cu șansa unei vieți adulte împlinite.

Comunicat de presă

Fundația Creștină Diakónia Sf. Gheorghe

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail