Fundația comunitară Covasna (HKA) a lansat un sondaj intitulat „Sfântu Gheorghe – un oraș cum am dori să fie”, pentru a colecta informații cu privire la nevoile localnicilor municipiului.

Directorul executiv al Fundației, Bereczki Kinga, a declarat că, deocamdată, sondajul poate fi completat doar online, însă se pregătește și varianta tipărită.

„Am inițiat sondajul în rândul populației, în primul rând ca să obținem informații directe de la oameni, cu privire la nevoile infrastructurale din mediul în care trăiesc. Totodată, prin completarea chestionarelor, stimulăm oamenii să-și formuleze exigențele, ca și o responsabilitate a lor de a produce schimbări în bine în viața lor. Stimulăm: inițiativa proprie, implicarea și în realizare, abilitatea de soluționare, gândirea critică și responsabilitatea. De fapt, și prin acest proiect dezvoltăm resurse în cadrul comunității. Modul de conducere (de soluționare a problemelor) comunității depinde foarte mult de comportamentul acesteia. Cu cât responsabilitatea și implicarea este mai mare la nivel individual, cu atât comunitatea este mai autonomă, independentă și există un control public asupra conducerii. Comunitatea și conducerea interacționează la un nivel de grad ridicat al valorilor. Nu este o utopie, este un proces, la care lucrăm pas cu pas.”- a declarat directorul executiv al Fundației Comunitare Covasna, Bereczki Kinga.

Sondajul poate fi găsit pe pagina de Facebook a Fundației sau accesând: https://docs.google.com/forms/d/1kpwhL8RWtc76mgWqHGT9Qs7KSW1MyHIikDVeXmwol8o/viewform?fbclid=IwAR2AFQxKi_oohlpjML8_VdiOiR0WvyFGuHMz3nT4YEkjOfpF42mrHbbaRiw&edit_requested=true.

Întrebări precum: „Ce ai dori să schimbi în jurul locuinței tale ?”; „Ce ai dori să schimbi pe strada ta ?”; „Ce ai dori să schimbi în cartierul tău ? ”; „Ce ai dori să schimbi în orașul tău ?”, „Ce ai dori să schimbi în județul tău ?” – sunt cuprinse în chestionar.

Fundația Comunitară Covasna (HKA) a fost înființată la inițiativa unor întreprinzători locali și reprezentanți ai unor organizații civile, din fonduri private, în scopul de a dezvolta comunitatea locală.

De-a lungul timpului, Fundația a organizat şi alte proiecte și activități dedicate comunității. Printre acestea, programul „Carduri comunitare”- ce a fost lansat la Sfântu Gheorghe în luna august 2011, în scopul sprijinirii inițiativelor locale și a întăririi „patriotismului local”, prin introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazine sau alte unități, cu produse sau servicii preponderent locale.  Banii strânși în Fondul comunitar, ca urmare a folosirii cardurilor comunitare sunt apoi reinvestiți în comunitate, de către Fundație. Un alt  demers în vederea consolidării comunității, din punct de vedere economic l-a reprezentat lansarea, în anul 2016, a unei campanii de promovare a produselor, serviciilor și firmelor locale, aceasta derulându-se și în prezent sub genericul „NOI”.

În cadrul acestei campanii a fost realizat un catalog al firmelor, serviciilor şi produselor locale, ce va fi oferit locuitorilor județului,  dar și o platformă online, pentru promovarea acestor produse, servicii, firme. „Un pom pentru generația următoare”; „Pedalează pentru un scop bun”; „Nu numai un loc pe hartă” sunt alte programe derulate de Fundație, în sprijinul comunității.

Ana Ciorici COSTACHE

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail