Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) din Sfântu Gheorghe va organiza, luna aceasta, o campanie de screening gratuit pentru depistarea precoce a cancerului de prostată.

Conducerea instituţiei a precizat că acţiunea se adresează bărbaţilor de peste 45 de ani, care nu sunt în evidenţa spitalului cu afecţiuni urologice.

„Noiembrie este luna de conştientizare a cancerului de prostată, aşa că ne concentrăm pe prevenţie şi pe educaţie sanitară. Credem că este important ca din ce în ce mai mulţi oameni să fie conştienţi de importanţa unui screening regulat în depistarea precoce a bolilor, deoarece prin acest act simplu pot fi salvate vieţi. Organizăm un screening gratuit pentru toţi bărbaţii de peste 45 de ani care nu sunt încă înscrişi în evidenţa noastră urologică. Între 18 şi 22 noiembrie îi invităm pe tătici, prieteni, bunici, unchi şi pe toţi bărbaţii în ambulatoriul spitalului pentru screening”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a SJU.

Programările pot fi făcute telefonic la numărul 0736636249 şi online pe site-ul instituţiei.

Mai mult de jumătate dintre bărbaţii care au participat la o campanie similară organizată anul trecut de Spitalul Judeţean de Urgenţă din Sfântu Gheorghe au fost diagnosticaţi cu adenom de prostată. În cadrul acesteia, 106 pacienţi cu vârste de peste 45 de ani, nediagnosticaţi cu afecţiuni urologice, au beneficiat de consultaţii gratuite la cabinetul de specialitate din ambulatoriul spitalului, iar în urma testărilor au fost depistate trei cazuri suspecte de cancer de prostată.

„Majoritatea persoanelor care au beneficiat de screening au fost diagnosticate cu adenom de prostată, iar în cazul a 50 de pacienţi s-a decis administrarea tratamentelor specifice afecţiunilor de care sufereau”, au precizat reprezentanţii spitalului.

Cancerul de prostată este a doua cea mai frecventă afecţiune oncologică în rândul bărbaţilor cu vârste de peste 50 de ani, după cancerul de plămâni, şi afectează unu din şapte bărbaţi.

La iniţiativa fundaţiei „Movember”, luna noiembrie a devenit, începând cu anul 2004, analogul masculin al lunii „Octombrie roz”, luna de informare şi prevenire a cancerului mamar.

„Movember” a pornit iniţial din Australia, dar mişcarea s-a extins în toată lumea, iar, anual, sute de mii de participanţi se implică în campanii de strângere de fonduri pentru acţiuni de prevenire a cancerului de prostată, precum şi pentru promovarea sănătăţii bărbaţilor. Într-un gest de solidaritate masculină, adepţii mişcării „Movember” îşi lasă barbă şi mustaţă pe durata întregii luni pentru a atrage atenţia asupra maladiilor specifice bărbaţilor, în special asupra cancerului de prostată.

Oana Mălina Negrea/ AGERPRES

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail