Romfilatelia a lansat, luni, de Ziua Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, un întreg poştal cu timbru marcă fixă.
Pentru Agenţia Naţională de Presă AGERPRES, care ‘actualizează lumea’, am încercat să ne ducem un pic în trecut şi să reflectăm într-un întreg poştal cu timbru marcă fixă, care circulă şi transferă în oficiile poştale corespondenţa, imaginea întemeietorului agenţiei, Petre Carp, şi, bineînţeles, imaginea unei săli în care toată lumea lucrează şi încearcă, prin tehnica modernă şi prin mijloacele de comunicare, să ducă mai departe ştirile. La mulţi ani, AGERPRES!” a declarat directorul general al Romfilatelia, Cristina Popescu.
Directorul Romfilatelia consideră că, asemenea AGERPRES, şi instituţia pe care o conduce „aduce lumea în casele românilor şi duce mesajul mai departe”.
„Pentru că, aşa cum spunem noi, ‘Timbrul îţi aduce lumea în casa ta şi duce mesajul mai departe’, acelaşi lucru face şi Agenţia Naţională de Presă. În anul 2024 vom aniversa împreună 135 de ani de la înfiinţarea acestei importante instituţii care ne bucură cu mesaje interesante, care sunt concludente din punct de vedere al colegilor care sunt peste tot prezenţi şi încearcă cu dăruire, aşa cum facem şi noi, să comunice către populaţie şi către cei interesaţi ştiri şi informaţii foarte clare”, a spus Popescu.
Aceasta a vorbit despre parteneriatul dintre cele două instituţii.
„Un parteneriat firesc, pentru că şi marca poştală şi ştirile AGERPRES se înscriu într-un complex de mesaje care se transferă în spaţiul public într-un timp foarte rapid. Agenţia Naţională de Presă, cea mai importantă agenţie, care monitorizează şi ne oferă informaţiile clare, concludente din viaţa politică, economică, socială şi culturală a României, transferă în spaţiul public, nu numai naţional, dar şi internaţional, mesaje care sunt receptate şi de românii din diaspora, dar şi de agenţiile de presă internaţionale. Ne bucurăm mult. Acest parteneriat ne onorează în acelaşi timp şi sperăm să colaborăm în continuare pentru a transmite tuturor celor interesaţi şi care apreciază informaţiile adevărate să colaboreze cu AGERPRES şi, bineînţeles, să transferăm şi noi un mesaj de cultură, de dragoste către cei care colecţionează mărci poştale”, a spus directorul general al Romfilatelia.
La rândul său, directorul general al AGERPRES, Claudia Nicolae, a afirmat că acest plic va duce mai departe simbolul instituţiei pe care o reprezintă şi care aniversează 134 de ani de activitate.
„Este un parteneriat care ne onorează şi este pentru prima dată când AGERPRES primeşte o asemenea distincţie din partea Romfilatelia. Agenţia Naţională de Presă AGERPRES a transmis de-a lungul timpului informaţiile prin fax, prin internet, chiar şi prin poştă, dar acum vom regăsi sigla AGERPRES, vom regăsi munca tuturor colegilor noştri, dar şi întemeietorul primei agenţii naţionale de ştiri a României pe un plic poştal. Acest plic va merge în toată România, poate şi peste graniţele ţării noastre şi va duce mai departe până la urmă simbolul instituţiei noastre, care pe 27 martie aniversează 134 de ani de activitate”, a spus Claudia Nicolae.
Ea a evidenţiat importanţa evenimentului.
„Este important în primul rând pentru colegii mei. Munca în această instituţie are o istorie destul de îndelungată în spate, iar fiecare angajat a pus câte o piatră la temelia AGERPRES”, a adăugat directorul general al Agenţiei Naţionale de Presă.
***
Romfilatelia, instituţia desemnată să emită timbrele şi efectele poştale româneşti, a încercat în permanenţă să transforme şi să promoveze marca poştală românească ca veritabil ambasador al ţării noastre.
O bucată mică de hârtie, dar cu o importanţă atât de mare, timbrul este un instrument eficient de comunicare folosit atât la nivel naţional, cât şi în plan internaţional, oferind o viziune în miniatură a patrimoniului cultural, artistic şi istoric al unei ţări.
De 19 ani, Romfilatelia conferă timbrului noi valenţe precum eleganţă, rafinament, artă şi va continua misiunea sa de promotor al valorilor naţionale, al marilor evenimente.
***
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES marchează la 27 martie 2023, 134 de ani.
La 15/27 martie 1889 era înfiinţată, cu titulatura de Agenţia Telegrafică a României sau Agenţia Română – „Agence Telegraphique de Roumanie” – „Roumagence”, prima agenţie de presă „românească, naţională şi autonomă”.
Documentele oficiale care au stat la baza înfiinţării primei agenţii naţionale de presă datează din zilele de 15/27 şi 16/28 martie 1889, ambele conţinând în mare aceleaşi înscrisuri, şi poartă semnăturile ministrului român de Externe, Petre P. Carp, şi a directorului şi proprietarului „Politische Correspondenz”, Erich Schaffer.
De-a lungul timpului, AGERPRES a trecut prin diferite etape de dezvoltare şi momente-cheie. Agenţia a devenit şi mai vizibilă, implicându-se permanent în diverse proiecte noi, participând şi organizând evenimente, lansând noi fluxuri şi secţiuni dedicate.
Instituţia s-a numit, de-a lungul vremii, Agenţia Telegrafică a României sau Agenţia Română, Agenţia Telegrafică Română „Orient-Radio” – RADOR, Agenţia Română de Presă – AGERPRES, Agenţia Naţională de Presă ROMPRES şi, din 2008, Agenţia Naţională de Presă AGERPRES.
AGERPRES