Cadrele didactice care predau limba și literatura română la clase de la secția maghiară sunt invitate să participe la Academia de vară „Bolyai”.
Evenimentul, derulat în perioada 14-20 iulie, la Miercurea Ciuc, va avea ca temă dimensiunea comunicativ-funcțională a predării limbii și literaturii române în școlile și secţiile cu predare în limba maghiară.
Grupul țintă este format din profesori de limba şi literatura română din școlile cu predare în limba maghiară (nivel gimnazial) și profesori-învățători (în special din clasele 3-4). Participanții vor parcurge 30 de ore curs (40% teorie, 60% aplicaţii) și 2 ore evaluare.
„În procesul de predare-învațare a limbii române, programa analitică a disciplinei prevede perspectiva comunicativ-funcțională a achiziției. În practica vieții școlare, traducerea acestei perspective prezintă o serie de dificultăți legate de modul de interpretare a paradigmei, de contextualizarea perspectivei în cazul subcomponentelor competenței de comunicare, de evaluarea centrată pe competențe. În cadrul acestui curs de perfecționare, vom căuta și vom oferi răspunsuri teoretice și modele practice pentru valorificarea perspectivei comunicativ funcționale.” – au transmis organizatorii, reprezentanți ai Casei Corpului Didactic (CCD) Harghita.
Potrivit acestora, activităţile cursului de perfecţionare se vor centra pe problematizarea strategiilor de proiectare comunicativă şi de monitorizare creativă a învăţării. Temele centrale ale întâlnirilor, vor fi axate pe ceea ce este modelul comunicativ-funcțional; pe modul în care apar aceste elemente în cadrul altor discipline din aria curriculară „Limbă și comunicare”, pe modul în care se poate evalua competența de creare de mesaj (oral și scris); pe modul în care se poate evalua competența de lectură și pe cum se realizează dezvoltarea integrată a competențelor.
Analiza activităţilor de învăţare-învățare din perspectiva elementelor comunicativ funcționale; – proiectarea secvențelor de învăţare centrate pe dezvoltarea integrată a subcompetenţelor; elaborarea documentaţiei specifice pentru proiectarea eficientă a muncii diferențiate, bazată pe caracteristicile individuale, socio-lingvistice și culturale ale elevilor, se numără printre țintele cursului.
Detalii pot fi aflate accesând:
http://rmpsz.ro/uploaded/tiny/files/2019/bnya2019/masodik_het/2_bnya_roman.pdf.
Ana Ciorici COSTACHE