Autorităţile şi operatorii de turism din judeţul Covasna mizează în acest an pe evenimentele cultural-artistice şi gastronomice pentru a atrage mai mulţi turişti în judeţ, a declarat, pentru AGERPRES, vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Covasna, Laszlo Endre.
Acesta a menţionat că anul trecut a fost unul foarte bun pentru turismul covăsnean, înregistrându-se un aflux al turiştilor peste media naţională.
„Datele pentru anul 2019 încă nu sunt finalizate, dar avem date până la sfârşitul lunii noiembrie şi vedem o creştere de până la 14%. Deci, peste aşteptări şi peste tendinţa naţională de până la 10%. Suntem mulţumiţi, au fost multe evenimente, iar anul acesta am dori să ne focusăm asupra evenimentelor organizate în judeţ şi în Sfântu Gheorghe, pe festivaluri şi Zilele Sfântu Gheorghe pentru a atrage cât mai mulţi turişti. Vrem să facem pachete, de exemplu pentru Festivalul de hituri diMANSIONS de la Olteni şi la Târgul de Turism al României, care începe joi, o să fie prezentate pachete cu aproape toate unităţile de cazare, începând de la Bixad până la Sfântul Gheorghe şi localităţile care sunt într-un perimetru de 50 de km de festival. Deci, ceea ce am dori e să vină cât mai mulţi turişti care să aibă un sejur de cel puţin două nopţi în aceste unităţi şi, bineînţeles, să participe la festival, la fel şi pentru zilele Sfântu Gheorghe, pentru Festivalul Barbeque sau la Festivalul Kurtoskolacs. Deci, prioritatea anului 2020 o să fie atragerea turiştilor prin aceste pachete coroborate cu evenimente. Anul acesta mizăm, aşadar, pe turismul de evenimente”, a declarat Laszlo Endre, vicepreşedinte CCI pentru promovarea turismului.
Acesta a mai menţionat că în cadrul Târgului de Turism al României vor fi promovate, printre altele, şi ofertele pentru vacanţa de Paşti, precum şi ofertele balneare din staţiunea Covasna.
Oana Mălina Negrea/ AGERPRES