Inițiativa Plata cu PET a ajuns la cea de-a 4 a ediție, iar săptămâna aceasta caravana staționează în Sfântul Gheorghe și te așteaptă să plătești cu PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă pentru fructe și legume românești.
Vino cu PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă la hipermarketul Carrefour din Strada Lunca Oltului, nr. 31-35, în perioada 19-23 octombrie, reciclează ambalajele și primești în schimb fructe și legume de la producătorii locali. Iar dacă vii cu r-PETURI Dorna, vei primi de două ori mai multe produse proaspete. În plus, anul acesta ambalajele sunt stocate de către un RVM (Reverse Vending Machine), acestea sunt echipamente inteligente care au o tehnologie de colectare separată și reciclare a mai multor tipuri de materiale. Totodată, participanții se pot înscrie și la o tombolă națională cu premii prietenoase cu natura și se pot bucura de reduceri pentru apa Dorna: la achiziția a 5 sticle Dorna Kids primesc una gratuit!
Campania Plata cu PET a fost lansată de către Carrefour România în parteneriat cu Coca-Cola HBC și GreenPoint Management, cu susținerea GreenPC Ambalaje, Financiar Recycling, Professional Recycle și Envipco România.
Plata cu PET a fost lansată în premieră de Carrefour România în anul 2019, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a fost întâmpinată cu interes de către clienți. În primele ediții, locuitorii din Sfântul Gheorghe au colectat peste 8.000 de PET-uri, în schimbul a peste 4000 de kg de fructe și legume românești de la producătorii locali.
„Ca lider de piață, încercăm să colaborăm cu furnizorii, consumatorii și întreaga comunitate pentru a dezvolta practici care pot îmbunătăți calitatea vieții. Credem cu tărie că, prin educarea consumatorilor referitor la consumul responsabil de plastic și prin transformarea acestuia în monedă de schimb, vom ajuta clienții să adopte obiceiuri mai bune. Mai mult, anul acesta ne dorim să continuăm demersurile asupra economiei circulare, iar prin introducerea echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines), ne dorim să arătăm societății faptul că printr-un comportament responsabil, putem aveam parte de un mediu mai bun, mai curat,” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv Carrefour România.
„Este al patrulea an în care GreenPoint Management devine partener în programul Plata cu PET. Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape să schimbăm viziunea asupra gestionării deșeurilor, misiunea noastră fiind să creștem gradul de conștientizare a consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul acceptării sticlei și a aluminiului, suntem siguri că va crește și gradul de responsabilitate a fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers.” a menționat Andrei Dinescu, Director General adjunct GreenPoint.
„Noi, la Envipco, ne dorim să curățăm România, contribuind atât cu echipamente, cât și implicându-ne în educarea consumatorilor. Așa că, atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei inițiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creșterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei.” spune Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco România.
Comunicat de presă https://grf.plus/