Societatea Gospodărie Gomunală SA informează, printr-un comunicat de presă, că înregistrează pierderi de circa 70 de bani pentru fiecare metru cub de apă uzată ca urmare a problemelor legate de rețeaua de apă sau de canalizare din Ozun, care apar aproape zilnic.

Bács Eszter, directorul tehnic al companiei de apă, a declarat că în cazul instalațiilor de pompare a apelor uzate, problemele sunt legate de dimensionare, acestea nefiind capabile să dea randament mai mare întrucât proiectantul pur și simplu le-a subdimensionat. O altă cauză pentru care adesea apar probleme este utilizarea necorespunzătoare a sistemului de canalizare: șervețelele umede nu ar trebui aruncate în toaletă, deoarece pot provoca blocaje – o problemă deosebit de mare în Ozun.

Compania de apă le solicită locuitorilor să nu arunce în toaletă nici măcar șervețelele ușor degradabile, întrucât există șanse mari să provoace, spre exemplu, defectarea sistemului de pompare a apei uzate.

„Nu putem cumpăra o pompă nouă în fiecare săptămână, pur și simplu nu este fezabil”, a subliniat directorul tehnic.

În comunicatul Biroului de presă al societății se menționează că „problemele nu se opresc aici. Din cauza deșeurilor, pompele se opresc iar apa uzată nu ajunge la stația de epurare, astfel că trebuie trimis la locul blocajului un utilaj din Sfântu Gheorghe, dar nu există garanția bunei funcționări a stației de epurare”.

Potrivit susei citate, locuitorii plătesc 5,62 lei pe metrul cub de apă uzată, dar problemele sus-menționate vin la pachet cu costuri mai mari pentru compania de apă, respectiv 6,32 lei (din care 5 lei doar pentru energia electrică).

Dacă nu există o cantitate suficientă de ape reziduale, rețeaua nu funcționează, pe de altă parte, dacă această cantitate este prea mare, rețeaua nu face față.

La Ozun nu există canalizare pluvială, iar în cazul unei furtuni se scurge atât de multă apă încât sistemul nu mai funcționează din cauza capacității insuficiente”, explică Butyka Elemér, directorul de operațiuni al societății.

Subdimensionarea este valabilă și în cazul rețelei de apă, astfel că pe timpul caniculei a apărut un deficit de apă din cauza irigării terenurilor. Bács Eszter a mai precizat că până acum apa venea direct de la Sfântu Gheorghe, dar în ultimele săptămâni sistemul a fost modificat, astfel încât apa ajunge mai întâi într-un rezervor de 300 metri cubi care, conform planurilor Gospodăriei Comunale, ar trebui să rezolve această problemă.

Gospodărie Comunală lucrează și la îmbunătățirea problemelor legate de proiectarea și construcția rețelei de canalizare, însă acesta este un proces mai amplu, se mai arată în comunicat.

Anterior, la Bicfalău am avut o problemă și cu presiunea apei, cauzată de penele de curent. Această problemă a fost rezolvată, la fel și cea a cantității de apă. Din păcate, se întâmplă de multe ori ca rețeaua de apă și canalizare dintr-o localitate să fie realizată fără consultarea colegilor noștri. În multe cazuri, ar fi un cost minim pentru achiziționarea echipamentelor și conductelor de dimensiunile potrivite, dar dacă acest lucru nu se face, se îngreunează inutil viața de zi cu zi a unei întregi localități. La Ozun, dar și în alte părți, încercăm să remediem erorile cât mai repede posibil și sperăm să reușim”, a declarat Kozsokár Attila, directorul societății.

M.D.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail