Fundația Comunitară Covasna (HKA) a anunțat că în luna iulie a colectat suma 11955,75 lei prin programul „Carduri comunitare”, banii fiind folosiţi pentru sprijinirea unor proiecte şi iniţiative locale.
„În luna iulie, s-au strâns 11955,75 lei, în urma utilizării cardului comunitar în magazinele alimentare Bertis și în depozitele de materiale de construcții Orex.”- a transmis conducerea Fundației. Potrivit aceleiași surse, luna trecută a fost organizată acțiunea „Pedalează pentru un scop bun”, la Târgu Secuiesc, costurile de organizare fiind acoperite de fondul programului „Card comunitar”. În urma acțiunii s-au strâns peste 32.000 lei, care vor fi folosiți pentru amenajarea unui teren de joacă pentru copii în curtea grădiniței speciale din localitate și pentru montarea unei bănci inteligente în centrul orașului.
Potrivit conducerii Fundației, la Sfântu Gheorghe sunt planificate două investiții pentru anul acesta: un teren de joacă pentru copii, în cartierul Ciucului și amenajări de spatii verzi la Câmpu Frumos. „Împreună cu spațiul comunitar realizat la Baraolt, numărul investițiilor HKA în spații publice se ridică la cinci în anul 2019.”- a transmis Fundația Comunitară Covasna.
Programul „Carduri comunitare” a fost lansat la Sfântu Gheorghe în luna august 2011, în scopul sprijinirii inițiativelor locale și a întăririi „patriotismului local”, prin introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazine sau alte unități, cu produse sau servicii preponderent locale. Prin utilizarea acelui card, cumpărătorul beneficiază de 1% discount pentru produsele achiziționate, iar magazinul partener dublează această valoare, contribuind cu încă 1% la fondul comunitar operat de Fundaţia HKA. Suma strânsă prin folosirea cardurilor comunitare este apoi folosită pentru susținerea în inițiativelor comunitare, proiectelor civile, susținerii talentelor etc.
Cardurile pot fi utilizate în locații din Sfântu Gheorghe, dar și din Baraolt, Târgu Secuiesc și Covasna.
Programul „Carduri comunitare” nu este singura inițiativă a Fundației, în vederea consolidării comunității, din punct de vedere economic.
La finele anului 2016, HKA a lansat o campanie de promovare a produselor, serviciilor și firmelor locale, aceasta derulându-se și în prezent sub genericul „NOI”.
În cadrul acestei campanii a fost realizat un catalog al firmelor, serviciilor şi produselor locale, ce va fi oferit locuitorilor județului, dar și o platformă online, pentru promovarea acestor produse, servicii, firme.
Ana Ciorici COSTACHE