Operatorul regional Gospodărie Comunală SA Sfântu Gheorghe informează clienții că schimbarea programului de facturare a cauzat o serie de probleme tehnice care au dus la apariția unor erori în facturile emise de societate. 

Directorul companiei, Kozsokár Attila, dă asigurări că în prezent se lucrează intens pentru ca sistemul să funcționeze corespunzător până la următorul termen de facturare, se menționează în comunicatul de presă transmis către Mesagerul de Covasna

„Înlocuirea unui astfel de program nu este o sarcină ușoară, însă nu ne-am așteptat să genereze atâtea complicații. Știm că nu îi consolează pe consumatori faptul că cele mai multe probleme nu au fost cauzate de noi, ci de funcționarea programului. Nu vrem să arătăm cu degetul spre nimeni, ci ne dorim același lucru ca și clienții noștri, și anume ca totul să meargă bine. Deocamdată am primit promisiunea că următoarea factură va fi emisă fără probleme și sperăm că așa va fi. La Târgu Secuiesc, clienții au fost foarte revoltați și le înțelegem pe deplin reacția, însă le cerem să mai aibă puțină răbdare, pentru că depunem toate eforturile necesare pentru a remedia situația. Dacă ar fi să intrăm în detalii tehnice, trebuie spus că fiecare zonă (Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc, Covasna și Întorsura Buzăului) avea baze de date separate, iar acestea au trebuit să fie integrate într-un singur sistem nou. Acest proces nu a decurs așa cum ne-am dorit. Una dintre multele erori apărute este că, în câteva cazuri, programul a aplicat TVA-ul standard de 19%, în locul celui redus de 9% valabil pentru apă. Ne dorim să facem un salt tehnologic și în zona software, pentru a fluidiza procesul de gestionare a cererilor și a introduce soluții moderne pentru transmiterea indexului de consum. Vrem să renunțăm complet la tehnologiile anilor ’90, deși, din păcate, nu este o provocare ușoară”, a explicat Kozsokár Attila.

„Conducerea companiei dorește relansarea serviciilor online în cel mai scurt timp posibil, iar problemele legate de facturare ar urma să fie soluționate până la sfârșitul lunii, conform asigurărilor date de firma de software cu care Gospodărie Comunală are încheiat contractul.

Între timp, compania de apă le recomandă tuturor clienților să verifice cu atenție facturile primite și să semnaleze orice neregulă identificată”, se mai arată în comunicat.

M.D.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail