În urma unei statistici realizate de Operatorul regional Gospodărie Comunală SA privind reclamațiile consumatorilor, în perioada iulie – septembrie a anilor 2023 și 2024, a reieșit că în acest an, la Sfântu Gheorghe numărul reclamațiilor a scăzut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce la Târgu Secuiesc, Covasna și Întorsura Buzăului acestea au crescut.
Directorul companiei, Kozsokár Attila, a declarat că la Târgu Secuiesc sunt necesare lucrări de înlocuire a conductelor.
„Fiind furnizori de servicii, orice întrerupere este o problemă. Cu toate acestea, trebuie să facem diferența între lucrările planificate și defecțiunile care apar pe neașteptate. Primele arată că suntem conștienți de problemele dintr-o anumită zonă, sau că dezvoltăm rețeaua; cele din urmă indică existența unor probleme mai mici sau mai mari care necesită intervenții. Vestea bună este că la Sfântu Gheorghe anul acesta am avut mai puține reclamații decât anul trecut; vestea proastă este că la Târgu Secuiesc numărul acestora a crescut, multe dintre ele venind cam din aceeași zonă. Acesta este un semnal de alarmă uriaș, care indică faptul că trebuie să intervenim și să înlocuim conductele”.
Potrivit Biroului de presă al Gospodărie Comunală SA, analiza statistică pe orașe, în perioada iulie – septembrie 2023, arată că la Sfântu Gheorghe au fost înregistrate 55 de avarii la rețeaua de apă, comparativ cu 44 în aceeași perioadă a acestui an. În schimb, la Târgu Secuiesc statisticile nu sunt pozitive: numărul defecțiunilor raportate a crescut de la 30 la 54, dintre care 13 au fost înregistrate pe conductele care alimentează strada Libertății și zonele învecinate.
„Nu este nicio îndoială că aici trebuie să intervenim. Am convenit pe deplin cu municipalitatea că aceasta trebuie să fie prima lucrare efectuată în 2025. Este deja inclusă în planul de investiții pentru anul viitor, nu putem lăsa această situație nesoluționată”, a rezumat Pap Lajos, coordonatorul centrului regional Târgu Secuiesc.
La Întorsura Buzăului numărul reclamațiilor în ceea ce privește alimentarea cu apă a crescut, în timp ce la Covasna numărul defecțiunilor a urcat, în acest an, comparativ cu ceeași perioadă a anului 2023, potrivit sursei citate.
„La Întorsura Buzăului situația este mai complexă, deoarece centrul regional Întorsura Buzăului a preluat și rețelele de apă din Sita Buzăului și Sărămaș. Cele mai multe probleme din aceste zone sunt atribuite constructorului rețelelor, din cauza nerespectării anumitor standarde tehnice, iar acestea vor trebui remediate în baza garanției. Dorin Dîrstar, coordonatorul centrului regional, a explicat că întârzierea lucrărilor de remediere a agravat problemele deja existente, ceea ce a dus la creșterea numărului de defecțiuni de la 9 în 2023, la 24 în acest an.
În cazul orașului Covasna, numărul defecțiunilor a urcat de la 15 la 19 – o creștere nesemnificativă, în timp ce în comune numărul problemelor reclamate a crescut de la 86 în 2023, la 105 în 2024, majoritatea fiind cauzate de consumul excesiv de apă pe fondul secetei. Totuși, numărul reclamațiilor scrise a scăzut: dispeceratul a înregistrat 51 de reclamații în 2023, comparativ cu 45 în acest an”, se arată în comunicatul de presă transmis către Mesagerul de Covasna.
Maria Crețu-Graur